Czerwone wino do czerwonego mięsa, białe do białego i ryb. Ale co zrobić z niebieskim, które właśnie wypuścił na rynek hiszpański startup? Chyba nie to jest w nim najważniejsze...
Gik to pierwsze na świecie niebieskie wino, które od początku wakacji można kupić w Hiszpanii, a już niedługo – w sklepach w całej Europie, m.in. w najbliższych miesiącach w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Holandii. Ma kosztować w przeliczeniu około 40 zł za butelkę. Kiedy trafi do Polski? Na razie nie wiadomo. Już teraz jednak cieszy się ogromnym zainteresowanie,.
Na rewolucyjny pomysł wpadli hiszpańscy studenci, których pomysłem zainteresował się Uniwersytet Kraju Basków, który wsparł ich w projekcie. Co ciekawe, twórcy, sześciu mężczyzn w wieku około 20 lat, m.in. muzyków i programistów, nigdy wcześniej nie miało do czynienia z produkcją wina.
Sekret tkwi w wykorzystaniu białych i hiszpańskich winogron. Niebieska barwa wina to zasługa właśnie naukowców z Uniwersytetu Baskijskiego. Uzyskali ją dzięki antocyjanom, grupie czerwono-niebieskich barwników roślinnych pozyskanych ze skórek winogron, a także barwnika indygo. Dlaczego niebieski kolor? Bo to innowacja i nieskończoność – pisze startup Gik na swojej stronie internetowej.
Niebieskie wino ma 11,5 procent alkoholu, w smaku jest delikatniejsze i nieco słodsze od tradycyjnego. Naszym zdaniem to dobry produkt dla millenialsów, którzy będą mogli chwalić się zdjęciami na Instagramie.