Niemcy budują fabrykę w Opolskiem. Zainwestują w Polsce 100 milionów euro i zatrudnią kilkuset pracowników

Felix von Nathusius, prezes IFA.
Felix von Nathusius, prezes IFA. Twitter
Niemiecka branża motoryzacyjna inwestuje w Polsce. Spółka IFA Powertrain Polska, należąca do IFA Rotorion wybuduje w Opolskiem fabrykę, w której do 2020 roku ma pracować 500 osób. Koszt inwestycji to około 100 milionów euro.

Dyrektor generalny firmy, Felix von Nathusius, uważa, że budowa fabryki jest istotna z punktu rozwoju grupy na poziomie globalnym.

– Chcemy, aby do roku 2025 nasza firma znajdowała się w czołówce stu największych producentów branży motoryzacyjnej. Dlatego dzisiejszy dzień jest kamieniem milowym na ścieżce naszego rozwoju – powiedział podczas wmurowania kamienia węgielnego.

Plany przedsiębiorstwa na najbliższe pół roku to zbudowanie hali produkcyjnej i rozpoczęcie montażu maszyn. Produkcja ruszyłaby w połowie 2017 roku. Przez pierwsze sześć miesięcy w zakładzie pracowałoby około 100 osób, a w ciągu najbliższych kilku lat ich liczba wzrosłaby pięciokrotnie. Zatrudnienie znaleźliby specjaliści od logistyki, obróbki metali oraz inżynierowie.

IFA to jeden z największych producentów elementów układu napędowego na świecie. Roczne obroty obroty firmy wynoszą pół miliarda euro. Swoje produkty dostarcza producentom samochodów – między innymi koncernom Mercedes Benz, Ford czy Ferrari. Na całym świecie IFA zatrudnia około dwa i pół tysiąca osób.

Źródło: WNP

Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.