Audioteka podbije chiński rynek audiobookiem „Krzyżacy”. Premiera będzie miała miejsce w Pekinie podczas targów książki. – Ich rynek jest gigantyczny – ekscytuje się prezes Marcin Beme.
Słuchowisko zostało przygotowane na zlecenie Instytutu Książki. Ma za zadanie promowanie Polski podczas targów książki w stolicy Chin. W ich trakcie Audioteka podpisze strategiczne porozumienie z China Publishing Group.
Audiobook szykowany na Beijing International Book Fair ma być wyjątkowy. W produkcji wystąpiło 40 miejscowych aktorów, a całość dopełniają efekty dźwiękowe.
Dlaczego, wobec mnogości historycznych powieści, wydawca zdecydował się akurat na „Krzyżaków”? – W tym roku obchodzimy rok Sienkiewicza, ale sam wybór jest pragmatyczny – przekonuje Marcin Beme. Prezes Audioteki odrzucił wcześniej m.in. Trylogię, którą uznał za zbyt długą, skomplikowaną i niezrozumiałą dla chińskiego odbiorcy.
– Drogą eliminacji postawiliśmy na „Krzyżaków”. To kawałek bardzo dobrej powieści historycznej z wątkiem superbohatera, romansem i wielką bitwą na koniec – wyjaśnia. Zdaniem Beme, za Wielkim Murem mogą zainteresować się dziełem polskiego noblisty również ze względu na analogię. – Chińczycy w swojej historii przeżyli najazd przez Japonię – precyzuje.
Państwo Środka to kolejny przystanek na drodze polskiej firmy. Spółka większość swoich przychodów czerpie z rynków zagranicznych, a swoje słuchowiska sprzedaje w 12 wersjach językowych.