Kadr z zakazanej reklamy.
Kadr z zakazanej reklamy. Vimeo
Reklama.
Reklama powinna oddziaływać na emocje. Czasem jest jednak tak, że twórcy spotu przekraczają granice przyzwoitości. Główny Inspektorat Farmaceutyczny uznał właśnie, że reklama szczepionki Prevenar 13 przeciwko pneumokokom przedstawia zagrożenie w sposób nieodpowiedni oraz wywołuje u oglądających strach i poczucie zagrożenia. Nakazał natychmiastowe zaprzestanie emisji.
Producent szczepionki, firma Pfizer, za sprawą swojego polskiego oddziału, prowadzi akcję pod hasłem „Stop pneumokokom”. Jednym z jej elementów jest filmik, w którym rodzice wiozą dziecko samochodem. Pojazd mija karetka pędząca na sygnale, a w tle pada zdanie: (…)zaszczep dziecko przeciw pneumokokom – najczęstszej przyczynie zgonów małych dzieci na świecie, której można zapobiec dzięki szczepieniom.
Firma Pfizer broniła się, że to nie reklama produktu, ale akcja edukacyjna, ale GIF nie podzielił jej argumentacji. Dodatkowo zauważył, że reklama sugeruje, że jeśli nie podamy dziecku szczepionki, może to spowodować jego śmierć. A pędząca w deszczu karetka tylko potęguje poczucie zagrożenia.

Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl