Funkcjonariusze podczas prezentacji aplikacji.
Funkcjonariusze podczas prezentacji aplikacji. Flickr / MSW / CC BY ND 2.0

REKLAMA
Zaledwie trzy miesiące temu pisaliśmy o tym, że polska policja wciąż jeszcze pracuje metodami z XX wieku –do pisania używa maszyn, a komputery na komendzie są prywatnym sprzętem funkcjonariuszy. Wielu z nich wciąż nie ma dostępu do służbowego maila. Tymczasem Komenda Główna Policji chwali się, że powstała aplikacja „Moja Komenda”, która pozwala wykorzystać nowoczesne technologie do komunikowania się z policją.
Aplikacja "Moja Komenda" ma ułatwiać kontakt z dzielnicowym, pomóc znaleźć najbliższą komendę (do której doprowadzi nas nawigacja) oraz zgłaszać sprawy, które nie wymagają pilnej interwencji, ale są istotne i przeszkadzają. Rzecznik policji wskazuje, że można zgłaszać niewłaściwe parkowanie, wyrzucanie śmieci czy spożywanie alkoholu w przestrzeni publicznej. W programie dostępna jest również wyszukiwarka dzielnicowych, która działa nawet bez internetu. Aplikacja powstała zarówno na system Android jak i iOS.
W pilnych sprawach należy jednak wciąż dzwonić na numery alarmowe 112 lub 997. Można jednak z dumą powiedzieć, że polska policja wchodzi w omni-channel.

Napisz do autora: tomasz.staskiewicz@innpoland.pl