Na pewno kojarzycie ostatni świąteczny spot, reklamujący serwis Allegro. Historia starszego pana, uczącego się angielskiego, by porozumieć się z wnuczką, chwyciła za serca widzów nie tylko polskiego internetu. Od momentu opublikowania spotu w serwisie YouTube, czyli 28 listopada, obejrzało go ponad 8 milionów osób. Dostrzegły go też zagraniczne media – o reklamie napisały m.in. Independent, Time czy Daily Mail.
A kto stoi za pomysłową koncepcją? Agencja z warszawskiego Żoliborza. Bardzo, bo tak się nazywa, ma na swoim znacznie więcej udanych kampanii. Postanowiliśmy dotrzeć do źródeł i zapytać, co inspiruje do tworzenia osiągających status virali reklam.
Agencję w 2006 roku założył Hubert Stadnicki. Jednak dopiero od 2010 roku funkcjonuje jako Bardzo. Skąd pomysł na taką nazwę? Jak mówi INN:Poland przedstawiciel firmy, Bartłomiej Nowak, powód był prozaiczny: próba wyróżnienia się na tle konkurencji. – Szukaliśmy unikalnej nazwy, nietypowej dla branży, takiej, która będzie jednocześnie bardzo pozytywna. Zaproponowała ją Ania Kowalczyk-Nowak, która pracuje w agencji 7 lat – dodaje.
W portfolio Bardzo ma realizację między innymi dla Getin Banku czy magazynów Duży Format, Logo i Wysokie Obcasy. Jednak najbardziej znane są reklamy dla Allegro. Tak, spoty z gitarą czy o wakacjach to również ich sprawka. Które zresztą nie uszły uwadze branży.
– W tym roku np. dostaliśmy srebrną EPICĘ w międzynarodowym konkursie pod tą samą nazwą za spot „Gitara”. Byliśmy jedyną nagrodzoną agencją z Polski – chwali się Nowak.
Po takim sukcesie trzeba było kuć żelazo, póki gorące. Wspomniana na wstępie reklama świąteczna przebiła sukces spotu z młodą muzykantką, z miejsca stając się viralem. Skąd pomysł na takie ujęcie tematu? Cóż, najlepsze scenariusze pisze życie, wynika z wypowiedzi pracownika Bardzo.
– W ostatnim czasie prawie milion Polaków zdecydowało się wyjechać z kraju do Wielkiej Brytanii w poszukiwaniu pracy. Wielu ich bliskich zostało w Polsce. Nasza historia jest właśnie o tym. Staramy się szukać prawdziwych kontekstów – podkreśla Nowak.
Świąteczny spot był szóstym, który został zrealizowany dla Allegro. Agencja uchyla INN:Poland rąbka tajemnicy i zdradza, że siódma odsłona kampanii dla portalu już jest gotowa i czeka na swoją publikację. A co dalej? Nowak mówi, że agencja stale się rozwija i liczy, że obecny rozgłos przyniesie jej sukcesy na polu biznesowym. Jeśli to oznacza więcej spotów na poziomie tego ostatniego, to trzymamy kciuki.