
Reklama.
Mniejsza ilość cukru w napojach i zmniejszenie opakowań to największe zmiany, jakie zamierza wprowadzić przyszły prezes Coca-Coli, James Quincey. Brytyjczyk obejmie stanowisko w maju 2017 roku – donosi Bloomberg.
Bloomberg zauważa, że w Wielkiej Brytanii już pojawiły się napoje, w których zawartość cukru jest mniejsza o 30 proc. Na taki manewr zdecydowały się inne marki koncernu – Sprite i Fanta. 150-letnia firma ma także wprowadzić do sprzedaży puszki o mniejszej objętości. Dzięki temu klienci mają dostawać mniej kaloryczne napoje.
Quincey zapowiada także zmiany w pionie marketingowym, gdzie modernizacji ma ulec dział promocji i dystrybucji. Przyszły prezes Coca-Coli widzi rosnącą sprzedaż online i chce dostosować działania firmy do nowych trendów.
Działania są odpowiedzią Coca-Coli na pogarszającą się sytuację na rynku gazowanych napojów słodzonych. Konsumpcja w przeliczeniu na osobę spadła w USA do poziomu najniższego od 30 lat. Akcje koncernu zaliczyły w tym roku spadek na giełdzie o 2,2 proc. Dla porównania, jej największy konkurent PepsiCo, zanotował wzrost o 3,7 proc.
źródło: Bloomberg
Napisz do autora: adam.sienko@innpoland.pl