
Najlepsze pomysły na własny start-up to te, które stanowią faktyczną odpowiedź na potrzeby firm. Zwłaszcza działających w branży internetowej. Z takiego założenia wyszedł Piotr Zaniewicz. Kiedy na początku 2014 roku zakładał we Wrocławiu RightHello, postanowił, ze zajmie się marketingiem w sektorze B2B. A konkretnie narzędziem, zwanym cold mailingiem. Egzotyczne rozwiązanie znalazło już nabywców w 35 krajach. A zespół Zaniewicza w ciągu dwóch lat rozrósł się z 2 osób do prawie 90.
Marketingiem B2B Zaniewicz zajmował się jeszcze przed założeniem swojego start-upu. Jak przyznaje w rozmowie z INN:Poland, pomimo pozyskania klientów korporacyjnych (między innymi PWC), jego biznes i tak splajtował.
Ale o co chodzi, czyli definicja cold mailingu
Cold mailing to technika nawiązywania kontaktu biznesowego. Polega na wyszukiwaniu osób odpowiedzialnych za procesy decyzyjne w firmie, które były zainteresowane danym produktem. Dzięki takim wiadomościom buduje się przede wszystkim relacje z potencjalnie zainteresowanym, aby ostatecznie sprzedać swój produkt.
Taki proces personalizacji jest oczywiście bardzo czasochłonny. Nie dziwi zatem, że do teraz zespół RightHello rozrósł się do prawie 90 osób. Było to możliwe zarówno dzięki środkom pozyskanych od inwestorów - m.in. od funduszu Experior, który na rozwój start-upu wyłożył dwa miliony złotych.
Napisz do autora: grzegorz.burtan@innpoland.pl
