Kurczak od KFC to ulubiona potrawa świąteczna Japończyków.
Kurczak od KFC to ulubiona potrawa świąteczna Japończyków. 123rf/zdjęcie seryjne
Reklama.
Według BBC podczas świąt kurczaki z Kentucky Fried Chicken zamawia ponad 3,5 miliona japońskich rodzin. Kurczaki są rezerwowane z miesięcznym wyprzedzeniem. Skąd wzięła się tradycja? To zapewne zasługa wieloletnich, skutecznych działań marketingowych słynnej amerykańskiej firmy. Do tego stopnia, że reklamy kurczaków są dla Japończyków znakiem rozpoznawczym zbliżających się świąt.
Moda zaczęła się od pewnego Amerykanina, który miał zasugerować, że w kraju, który pozbawiony jest tradycyjnego świątecznego indyka substytutem tej potrawy mógłby okazać się fastfoodowy kurczak. Pomysł podchwyciło KFC, które w 1974 roku przeprowadziło udaną kampanie marketingową. I tak to się zaczęło. Dziś dziadek KFC ma w Japonii postać Świętego Mikołaja. Co ciekawe, mniej niż 1 proc. populacji Japonii to chrześcijanie. Zwyczaje bożonarodzeniowe to raczej efekt fascynacji zachodnim stylem życia. Japończycy obchodzą Boże Narodzenie bez chrześcijańskiej otoczki.
W Polsce zamawianie jedzenia fastfoodowego na święta jest typowe dla osób samotnych czy niewierzących – pisało internetowe wydanie tygodnika Wprost.