Google zawarło porozumienie z internetowymi wydawcami. Użytkownicy adblocków nie będą zadowoleni

Wyłącz adblocka albo płać - taką alternatywę będą wkrótce prezentować twórcy treści online.
Wyłącz adblocka albo płać - taką alternatywę będą wkrótce prezentować twórcy treści online. Fot. 123rf.com
Każdy internauta pamięta to uczucie, które się pojawia, gdy ładującą się stronę internetową nagle zaczynają zasłaniać kolejne wyświetlające się banery i pop-upy reklamowe. Teoretycznie, zdajemy sobie sprawę, z czego żyją wydawcy w internecie, a jednak większość z nas blokuje reklamy za pomocą coraz bardziej wymyślnych adblocków – programów uniemożliwiających wyświetlanie takich niepożądanych dodatków. Google postanowiło dorzucić swoje trzy grosze do sprawy.


Jak donosi na swoim firmowym blogu gigant z Mountain View, Google ma zamiar pozwolić wydawcom na wyświetlanie specjalnego komunikatu adresowanego do użytkowników. Komunikat ma zawierać dwie propozycje: wydawca proponuje albo wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy, albo płatność za dostęp do kontentu pozbawionego reklam.

Funding Choices – jak Google nazywa tę usługę – pojawią się na początek w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Asutralii i Nowej Zelandii. Nie jest jasne, jak usługa będzie działać w momencie, gdy użytkownik odrzuci obie przedstawione mu alternatywy. - Wierzymy, że zmiany zapewnią wszystkim dostawcom „kontentu”, dużym i małym, stabilny sposób finansowania poprzez reklamy online – napisał na firmowym blogu Sridhar Ramaswamy, odpowiadający w Google za politykę reklamową.

Nie jest też jasne, kiedy porozumienie zacznie obowiązywać w polskim internecie – choć nie ma żadnych wątpliwości, że Google błyskawicznie rozszerzy porozumienie na kolejne rynki, jeżeli pierwsze jego skutki będą zachęcające. W Polsce może to zresztą oznaczać większe zmiany niż gdziekolwiek indziej. Z opublikowanego pod koniec ubiegłego roku badania „Connected Life 2016” wynika, że Polacy zasmakowali w adblockach, jak żadna inna nacja: nad Wisłą programów blokujących reklamy używa aż 51 proc. internautów.


źródło: BBC
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.