Polska sieć studiów kulinarnych CookUp rusza z usługą recipe box, która w krajach Europy Zachodniej i USA zdobywa sobie coraz większą popularność. W Stanach Zjednoczonych wydatki na nią przekroczyły w ubiegłym roku 1,5 mld dolarów.
Dieta pudełkowa cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem, choć po ostatnim raporcie Sanepidu na jej wizerunku pojawiła się poważna skaza. Teraz na horyzoncie pojawił się jednak jej godny przeciwnik. To recipe box – dostarczane do domu pudełko, które zawiera przepis i składniki niezbędne do przygotowania potrawy. Pomysł ma pogodzić potrzeby osób, które chcą się zdrowo odżywiać i gotować na własną rękę, ale nie mają czasu lub chęci na wymyślanie przepisów i robienie zakupów.
Na Zachodzie pudełka z przepisami od kilku lat notują bardzo dobre wyniki sprzedaży. W Wielkiej Brytanii w latach 2015-2016 rynek wzrósł o 65 proc, a jego największy gracz – niemiecka firma Hello Fresh dostarcza już 7,2 miliona pudełek miesięcznie do 5 krajów na świecie. Wśród szefów kuchni, którzy przygotowują przepisy znajduje się m.in. słynny brytyjski kucharz Jamie Oliver.
– Do wprowadzenia recipe boxów na polski rynek przygotowywaliśmy się 2 lata. Ten czas poświęciliśmy na badania rynku, testy i analizy. Nasze duże doświadczenie na rynku usług kulinarnych w Polsce pomogło nam odpowiednio przygotować się do nowego projektu – przekonuje Jakub Mielniczuk, CEO CookUp.
Jak na razie CookUp Box dostępne są tylko w Warszawie, polskie studio zamierza jednak rozszerzyć zakres działalności o Poznań, Katowice, Wrocław, Łódź, Kraków i Trójmiasto.