Orlen planuje wprowadzić na swoich stacjach benzynowych napój energetyczny własnej marki. Spółka szuka obecnie producenta, który mógłby taki napój dla koncernu wyprodukować.
Orlen wysłał już do producentów zaproszenie do negocjacji. Napój ma trafić do sieci ponad 1200 stacji benzynowych, jakie posiada państwowa spółka. Oferty firmy mogą składać do 18 lipca. Orlen planuje wprowadzenie do sprzedaży dwóch napojów. Pierwszy będzie energetykiem o smaku mojito, drugi napojem witaminowym w puszkach.
Przypomnijmy, Orlen w 2017 roku odnotował rekordowe zyski. Przyczyniła się do tego walka państwa z szarą strefą. Po raz pierwszy w historii państwowa spółka spółka przekroczyła 10 mld litrów sprzedanego paliwa. Zaś zysk operacyjny wyniósł 9,4 mld zł, a to o 7 mld zł więcej niż przed rokiem i najwięcej w historii PKN Orlen. Zysk netto wyniósł zaś 5,74 mld zł i był o 2,5 mld zł większy niż przed rokiem.
Prezes Orlenu Wojciech Jasiński, komentując te wyniki, wskazał poza siłą koncernu, wynikającą z udziału we wszystkich segmentach rynku paliwowego, fakt skutecznej walki z szarą strefą, która sprawiła, że konkurencja na rynku paliw jest uczciwsza.
Orlen jest liderem wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie ma sześć rafinerii: w Płocku, Trzebini, Jedliczu, a także poza granicami Polski: w Litvinovie i Kralupach w Czechach, oraz w litewskich Możejkach.