Wielka wpadka czołowego producenta opon. Wypuścił na rynek wadliwe modele

Dębica wypuściła na rynek wadliwe opony zimowe
Dębica wypuściła na rynek wadliwe opony zimowe Fot. Łukasz Krajewski / Agencja Gazeta
Zimowe opony tego producenta są najchętniej wybierane w Polsce. Pytanie, czy tak będzie nadal po jego ostatniej wpadce.

Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, niektóre opony zimowe Dębica Frigo 2 mogą posiadać uszkodzenia w obrębie stopki (części opony stykającej się felgą - red.) – tego rodzaju uszkodzenie sprawia, że opona musi zostać wycofana z eksploatacji. Co ważne, wady nie zidentyfikujemy bez zdjęcia gumy z obręczy.

Na skutek fabrycznej wady w trakcie eksploatacji ciśnienie w uszkodzonej oponie może się samoczynnie zmniejszać. A to, wpływa z kolei na bezpieczeństwo jazdy. Wadliwe opony można zidentyfikować za pomocą numeru DOT – znajdziemy go na ścianie bocznej opony. Producent wycofuje z rynku ogumienie o następujących numerach: A5F8MN1R3417, A5F8MN1R3517, A5F8MN1R3617 lub A5F8MN1R3717.

Producent oczywiście wymieni uszkodzony produkt na nowy  –  Będziemy kontaktować się z klientami, którzy kupili opony wyprodukowane pomiędzy 34 a 37 tygodniem 2017 roku. Firma nie podaje niestety, ile wadliwych opon trafiło do sprzedaży. W akcję wymiany ogumienia zaangażowani są również pośrednicy. Produkt na miejscu będzie wymieniany na nowy tak, by klient nie pozostał bez opony  –  twierdzi Paweł Jezierski, rzecznik prasowy firmy Dębica.


Zamiast czekać na kontakt ze strony producenta, najlepiej samodzielnie sprawdzić ogumienie. W wypadku wykrycia wady, należy zgłosić się do punktu, w którym zostały one zakupione. Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 14 680 18 88.

Dębica jest jednym z czołowych producentów opon. Swoje produkty sprzedaje do 60 krajów na prawie wszystkich kontynentach.

źródło: Autokult.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.