Ostatni hit CI Games, Sniper Ghost Warrior 3, znalazł milion nabywców.
Ostatni hit CI Games, Sniper Ghost Warrior 3, znalazł milion nabywców. Fot. Jędrzej Nowicki / Agencja Gazeta
Reklama.
– Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat – podkreśla szef CI Games, Marek Tymiński. – Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu – kwituje.
Trudna czy nie – decyzja była dla rynku zaskakująca. „Sniper Ghost Warrior 3” kupił milion klientów, firma miała 100 mln zł przychodu.
Jak podkreśla jednak portal eurogamer.pl, klamka zapadła już wiele miesięcy temu, kiedy CI Games ogłosiło zamiar porzucenia gier wysokobudżetowych na rzecz produkcji o mniejszym rozmachu. Nową wizję ma realizować zaledwie 30-osobowy zespół deweloperów, który zajmie się tworzeniem „taktycznej strzelanki”, bo tyle wiadomo o kolejnym projekcie firmy. Wsparciem będzie służyć „rozległa sieć podwykonawców”.
Własnych projektów będzie relatywnie niewiele – trzy do 2020 roku: wspomniana „taktyczna strzelanka”, Lords of the Fallen 2 oraz trzeci, całkowicie nieznany. CI Games chce też prowadzić działalność wydawniczą, czyli wprowadzać gry mniejszych firm na globalny rynek.