Wielu wieszczyło, że któregoś dnia roboty zbuntują się i zaatakują ludzkość. Tymczasem okazuje się, że to ludzie stanowią zagrożenie dla robotów. Jak informuje „The Guardian”, w Kalifornii dochodzi do ataków na samochody autonomiczne.
Samochody autonomiczne miały wyeliminować najbardziej zawodny i omylny czynnik podczas jazdy, czyli element ludzki. Okazuje się jednak, że ludzie celowo doprowadzają do kolizji z tymi pojazdami. Dwie z sześciu kolizji z udziałem samochodów autonomicznych, które zarejestrowano od początku roku w Kalifornii obejmowały zdarzenia z samochodami prowadzonymi przez ludzi. Okazuje się, że w obu przypadkach do zdarzeń tych doszło nie tyle z winy prowadzących pojazdy, co wręcz celowo.
To jednak nie wszystkie odnotowane przypadki. W kolejnym zdarzeniu pieszy celowo wbiegł na jezdnię, następnie uderzył w tył samochodu uszkadzając jedno ze świateł. W innym kierujący taksówką wysiadł z samochodu, podszedł do autonomicznego samochodu i uderzył w boczną szybę od strony pasażera zostawiając na niej rysę. Jak informuje dziennik, w obu przypadkach nie wzywano na miejsce policji.
Roboty nas nękają
To nie jedyne ataki na roboty, do których doszło ostatnio na zachodnim wybrzeżu. W grudniu ubiegłego roku schronisko dla zwierząt w San Francisco musiało zrezygnować z patrolowania okolicy wokół swoich budynków przez robota. Zdecydowało się na ten krok ze względu na rosnącą ilość skarg składanych przez lokalną społeczność i bezdomnych. W skargach padało stwierdzenie, że robot ich nęka. Na skargach jednak nie poprzestano, ktoś celowo nakrył robota plandeką, a wszystkie jego czujniki wysmarował sosem barbecue.
Czas na opodatkowanie pracy maszyn
Nie wszystkim podoba się, że roboty wkraczają w nasze życie. Jeszcze w ubiegłym roku Jane Kim, polityk i działaczka na rzecz praw człowieka, zgłosiła projekt opodatkowania wszystkich robotów wykonujących zajęcia do tej pory zarezerwowane dla ludzi. Pomysł ten nie zyskał jednak wystarczającej aprobaty polityków.
Dodatkowo władze San Francisco ogłosiły projekt rozporządzenia ograniczającego liczbę autonomicznych robotów dostawczych na ulicach miasta.