
Reklama.
Według raportu Advisory Group TEST Human Resources „Jesień 2017” wynika, że średnie zarobki speca od mediów społecznościowych to zaledwie 3945 zł...brutto, czyli ok. 2,8 tys. na rękę. To mniej niż doświadczona kasjerka z Lidla, która może liczyć na równe 4 tys. zł brutto. Skąd te porównanie? Cóż, od pewnego czasu wszystkie grupy zawodowe porównują swoje zarobki właśnie do pracowników dyskontów.
Ile zarabia pracownik marketingu?
Raport uwzględnia również wynagrodzenie innych pracowników związanych z obsługą firm w internecie. Dowiadujemy się więc, że specjalista od e-commerce (sprzedaż produktów w internecie) może liczyć średnio na 4836 zł brutto (mediana 4,3 tys.), osoba odpowiedzialna za wygląd strony www. na 5717 zł brutto (mediana 4615 zł). Zdecydowanie wyższą pensję otrzyma specjalista ds. marketingu online (7615, a mediana – 6664 zł) i ekspert od SEO, czyli osoba odpowiedzialna za widoczność treści w wyszukiwarkach internetowych (5904 zł, mediana 6050 zł).
Raport uwzględnia również wynagrodzenie innych pracowników związanych z obsługą firm w internecie. Dowiadujemy się więc, że specjalista od e-commerce (sprzedaż produktów w internecie) może liczyć średnio na 4836 zł brutto (mediana 4,3 tys.), osoba odpowiedzialna za wygląd strony www. na 5717 zł brutto (mediana 4615 zł). Zdecydowanie wyższą pensję otrzyma specjalista ds. marketingu online (7615, a mediana – 6664 zł) i ekspert od SEO, czyli osoba odpowiedzialna za widoczność treści w wyszukiwarkach internetowych (5904 zł, mediana 6050 zł).
Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o dane dostarczone przez działy HR z 604 przedsiębiorstw.