Odpowiadają za wizerunek wielkich firm, a w Polsce zarabiają słabo. Ujawniono zaskakujące kwoty

Średnie zarobki speca od mediów społecznościowych to zaledwie 3945 zł...brutto
Średnie zarobki speca od mediów społecznościowych to zaledwie 3945 zł...brutto 123rf.com/dotshock/zdjęcie seryjne
Specjalista ds. social mediów to dość odpowiedzialne stanowisko, można się o tym przekonać, ilekroć w wyniku jego błędu logo firmy trafia na internetowe memy. Z najnowszego raportu wynika jednak, że zarobki w tej branży nie należą do najwyższych.

Według raportu Advisory Group TEST Human Resources „Jesień 2017” wynika, że średnie zarobki speca od mediów społecznościowych to zaledwie 3945 zł...brutto, czyli ok. 2,8 tys. na rękę. To mniej niż doświadczona kasjerka z Lidla, która może liczyć na równe 4 tys. zł brutto. Skąd te porównanie? Cóż, od pewnego czasu wszystkie grupy zawodowe porównują swoje zarobki właśnie do pracowników dyskontów.

Ile zarabia pracownik marketingu?
Raport uwzględnia również wynagrodzenie innych pracowników związanych z obsługą firm w internecie. Dowiadujemy się więc, że specjalista od e-commerce (sprzedaż produktów w internecie) może liczyć średnio na 4836 zł brutto (mediana 4,3 tys.), osoba odpowiedzialna za wygląd strony www. na 5717 zł brutto (mediana 4615 zł). Zdecydowanie wyższą pensję otrzyma specjalista ds. marketingu online (7615, a mediana – 6664 zł) i ekspert od SEO, czyli osoba odpowiedzialna za widoczność treści w wyszukiwarkach internetowych (5904 zł, mediana 6050 zł).

Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o dane dostarczone przez działy HR z 604 przedsiębiorstw.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.