Design niezbyt skandynawski. IKEA zabiera klientów do egzotycznego Orientu

Design orientalny w skandynawskiej sieci nie jest może nowością, ale ta limitowana kolekcja ma być wyjątkowa.
Design orientalny w skandynawskiej sieci nie jest może nowością, ale ta limitowana kolekcja ma być wyjątkowa. Fot. materiały prasowe
Idąc tropem popularności sklepów z orientalnym wzornictwem i meblami, IKEA postanowiła zaprezentować klientom własne pomysły. W ten sposób powstała limitowana seria Hjärtelig – projekt obejmujący zarówno meble, jak i wyposażenie wnętrz oraz zestaw produktów do praktykowania jogi.

Choć raporty dotyczące rynku meblarskiego pomijają dane dotyczące segmentu, jakim są meble orientalne – albo, jak kto woli, kolonialne – to nie ma wątpliwości, że klientów na nie brakuje. Rogatki dużych miast obrosły salonami oferującymi masywne szafy, łóżka czy szafki sprowadzane przede wszystkim z Indii i Indonezji.

O tym, jak bardzo popularny to trend postanowiła się przekonać IKEA. Zaprojektowana przez Andreasa Fredrikssona i Maję Ganszyniec kolekcja Hjärtelig to wariacja na dobrze już znane tematy: bawełna, len, rattan, korek. To materiały lekkie, podobnie jak w przypadku klasycznych mebli produkowanych przez szwedzką firmę, a jednocześnie niezbyt się z nią kojarzące. Co więcej, gdyby się okazało, że są one popularne, byłoby zapewne łatwiej – i bardziej ekologicznie – pozyskiwać te surowce niż drewno.
Najważniejszym elementem kolekcji jest sypialnia: łóżko, ława z wieszakiem na ubrania, stolik, a nawet baldachim. Do tego można dorzucić charakterystyczne dodatki: świece zapachowe, gliniane donice na kwiaty czy wreszcie to, co można nosić ze sobą. Czyli mata, torba na akcesoria do praktyki jogi, pasek, specjalne klocki do ćwiczeń – bowiem, jak podkreśla portal Property News, ta kolekcja w jakiś sposób adresowana jest do tej samej grupy osób, która fascynuje się kulturą Orientu.

W odróżnieniu od zdobnictwa Orientu, które bardzo często ma charakter wyłącznie ozdobny – elementy kolekcji są po skandynawsku pragmatyczne: począwszy od wspomnianych wieszaków na ubrania przy ławach, przez stożki na biżuterię, po kieszenie w torbie czy otwory w pasku.


Kolekcja wchodzi do salonów IKEA od początku kwietnia. Jak uprzedza firma, będzie w sprzedaży przez dziewięć tygodni – albo i krócej, jeżeli jakieś jej elementy zostaną wyprzedane wcześniej.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.