
Reklama.
Decyzja o wprowadzeniu „cichych wieczorów” zapadła po przeprowadzeniu w ubiegłym roku próby pilotażowej. Jak informuje na swoim koncie na Facebooku irlandzki Lidl, ubiegłoroczny pilotaż spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem przez wszystkich klientów.
Celem sieci jest, by w każdy wtorek w godzinach 18-20 sklepy były dostosowywane do potrzeb klientów ze spektrum autyzmu. Obecnie trwają przygotowania, a pierwszy taki wtorek zapowiedziany jest na drugiego kwietnia bieżącego roku. Ostatecznym terminem wprowadzenia wszystkich zmian jest początek maja.
Lidl ułatwi zakupy
W czasie „cichych wieczorów” w sklepach sieci będzie lekko przygaszone światło, nie będzie żadnych zapowiedzi głosowych, umilknie muzyka, odgłosy skanerów będą przyciszone, pierwszeństwo do kas będą miały osoby ze spektrum autyzmu, jak również będzie można poprosić o dodatkową pomoc pracowników.
Lidl zapowiada również, że każdy klient z autyzmem będzie mógł wprowadzić do sklepu psa przewodnika. Jak informuje sieć, „ciche wieczory” zostały przygotowane we współpracy z jedną z irlandzkich fundacji, która na co dzień działa na rzecz osób ze spektrum autyzmu. Firma zaprasza również do współpracy pozostałe fundacje, licząc, że ich przedstawiciele podczas rozmów z klientami zwiększą świadomość społeczną dotyczącą autyzmu.