Reklama.
„Jednym z gorących tematów w 2017 roku był sukces marki Halo Top na rynku amerykańskim” – cytuje opinię Honoraty Jarockiej, senior food and drink analyst w agencji Mintel portal Wiadomości Handlowe. Halo Top to pakiet tradycyjnych smaków, typu wanilia czy czekolada, ale też zestawienia takie jak „ciastko owsiane”, „cynamonowa bułeczka”, „tęczowy zawijas”.
Nawet jeśli dla wielu konsumentów nie brzmi to smakowicie, to smak przestaje być w tej branży jedynym kryterium – liczą się też aspekty zdrowotne. W Halo Top były to m.in. niska zawartość kalorii i wysoka zawartość białka. Okres wyjątkowej popularności przechodzą lody typu gelato: Unilever wprowadził na włoski rynek markę Grom – bazującą na świeżym mleku, śmietanie, żółtkach i cukrze trzcinowym.
Lody wegańskie albo o smaku oranżady
– Ponadto wartym uwagi segmentem są lody roślinne, które wpisują się w potrzeby konsumentów stosujących diety bezmleczne, w tym wegański styl odżywiania – podkreśla Jarocka. – Ten segment jest coraz bardziej ciekawy dla producentów poszukujących nowych dróg rozwoju, również na rynku polskim, gdzie według danych firmy Mintel z czwartego kwartału 2017 roku dwóch na dziesięciu respondentów deklarowało, że w sposób aktywny redukuje ilość spożywanego nabiału w diecie lub całkowicie go unika – kwitowała. Co więcej, wystarczy zajrzeć do internetu, by przekonać się, że miłośnicy lodów na potęgę dzielą się recepturami np. na lody tymiankowe, czy rozmaitego rodzaju wariacje wegańskie.
– Ponadto wartym uwagi segmentem są lody roślinne, które wpisują się w potrzeby konsumentów stosujących diety bezmleczne, w tym wegański styl odżywiania – podkreśla Jarocka. – Ten segment jest coraz bardziej ciekawy dla producentów poszukujących nowych dróg rozwoju, również na rynku polskim, gdzie według danych firmy Mintel z czwartego kwartału 2017 roku dwóch na dziesięciu respondentów deklarowało, że w sposób aktywny redukuje ilość spożywanego nabiału w diecie lub całkowicie go unika – kwitowała. Co więcej, wystarczy zajrzeć do internetu, by przekonać się, że miłośnicy lodów na potęgę dzielą się recepturami np. na lody tymiankowe, czy rozmaitego rodzaju wariacje wegańskie.
Osobnym trendem są próby wprowadzania smaków znanych z innych produktów – czekolad, ciast, napojów – na rynek lodziarski. Najświeższym przykładem jest choćby plan firmy Colian, żeby wprowadzić w to lato na rynek odpowiedniki np. oranżady Hellena czy ciastek Jeżyków. Z kolei ekspertka Mintela podkreśla, że nie tylko o smak, konsystencję czy sposób wyrobu chodzi – zarówno wspomniana marka Halo Top, jak i dobrze Polakom znana Magnum eksperymentują np. z pudełkami. „Pudełkowe” lody Magnum należy odpowiednio ścisnąć, żeby otaczająca je czekolada zaczęła pękać. User experience zaczyna zatem wkraczać w nowe obszary.