W czterech portugalskich miastach – od Lizbony, przez Porto i Sintrę, po Matosinhos – Jeronimo Martins uruchomiło platformę handlową Mercadao.pt, poprzez którą można kupować produkty z oferty tamtejszej sieci handlowej, należącej do firmy.
Na platformie można kupować produkty spożywcze dostępne w sieci Pingo Doce oraz kosmetyki i lekarstwa z drogerii Bern Estar. – Nasza kooperacja nie jest projektem testowym – podkreślała przedstawicielka firmy, komentując współpracę z firmą Fonte-Online, która jest operatorem przedsięwzięcia. Co oznacza, że właściciel polskiej sieci Biedronka serio myśli o rozwijaniu handlu online.
Jeronimo Martins rozwija ofertę online
Świadczą o tym również inne, pojawiające się informacje – m.in. portugalska gazeta „Jornal de Negocios” twierdzi, że jeszcze przed wakacjami usługi z platformy Mercadao.pt obejmą turystyczny południowy region Algarve. W tym samym czasie oferta online ma zostać rozwinięta do 6 tysięcy produktów - podkreśla opisujący plany JMP portal Wirtualne Media.
Jeronimo Martins Polska zastrzega, że nie istnieje jeszcze plan wejścia w e-commerce na polskim rynku. Ale Polska jest perłą w koronie firmy – tu zlokalizowane są choćby 2823 sklepy Biedronka (z 3900 ogółem na całym świecie). Pozytywne doświadczenia z handlu online w Portugalii niewątpliwie szybko przełożą się na rozwój takiej oferty w całej firmie.