Luksusowa marka zwaliła klientów z nóg. Koszula wyglądająca jak worek na śmieci kosztuje fortunę

Koszule francuskiego domu mody to 100-procentowy polietylen.
Koszule francuskiego domu mody to 100-procentowy polietylen. Fot. materiały firmy
Na pierwszy rzut oka to może wyglądać jak żart. Kolor przypomina worek na odpady szklane, który co jakiś czas wystawiamy przed mieszkanie. A jednak: francuski dom mody Balenciaga postanowiła pójść za modą na bycie „eko” – i chyba przesadziła.

Przesada nie sprowadza się wyłącznie do designu i użytego tworzywa. Koszule Balenciaga to chyba najdroższe worki na śmieci na świecie. 755 dolarów w Stanach Zjednoczonych, 645 funtów w Wielkiej Brytanii – to kwota ponad 3200 złotych. „Jeśli masz zamiar zadawać szyku w plastikowej torbie na śmieci, to będzie cię drogo kosztować” – ironizuje magazyn „Time”.
Krytycy zaznaczają co prawda, że w domu raczej trudno sobie takie wdzianko uszyć, ale sam materiał to 100-procentowy polietylen – upraszczając: folia. Jest nieprzemakalna – i to tyle, co można o niej powiedzieć. Balenciaga dorzuciła jeszcze pozłacaną nazwę firmy.

Za koncepcją stoi Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny francuskiej firmy. Cóż, niewątpliwie to prowokator – za jego sprawą niemal dokładnie rok temu Balenciaga rzuciła na rynek równie kosztowne torby, które do złudzenia przypominały te, jakie oferuje klientom IKEA. Gvasalia lubi bawić się plastikiem – twierdzą eksperci od tego rynku. Pytanie, czy jego klienci również.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.