
Pod wpisem Wojciecha Wagnera swoją odpowiedź w imieniu banku zamieścił „Michał”, twierdząc że nie łamie ona żadnych przepisów. Jednocześnie poprosił o podanie podstawy prawnej, która pozwoliłaby stwierdzić o nielegalności reklamy.
Wojtek, siatka z naszą reklamą nie łamie przepisów prawa i posiada wszystkie wymagane zgody, w tym także wspólnoty i mieszkańców. Jeśli uważasz, że jest inaczej, prosimy o przedstawienie podstawy prawnej, na bazie której wnosisz o nielegalności naszej reklamy. Obiecuję, że z uwagą dodatkowo zweryfikujemy takie zgłoszenie. Pozdrawiam, Michał
Na odpowiedź Wagnera nie trzeba było długo czekać. Urzędnik powołał się w niej na rozporządzenia zmieniające, które jasno precyzują, że reklama wielkoformatowa nie może ograniczać oświetlenia dziennego mieszkań oraz zaznaczył, że płachta wystaje poza obrys budynku i w związku z tym wymaga zezwolenia Zarządu Dróg Miejskich.
Po pierwsze: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 listopada 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych. § 14a.3: "Na budynku mieszkalnym wielorodzinnym mogą być instalowane urządzenia i nośniki reklamowe oraz inne urządzenia niezwiązane z użytkowaniem budynku lub mieszkania, o ile nie ograniczają oświetlenia dziennego mieszkania."
Państwa reklama ogranicza oświetlenie dzienne mieszkań.
Do dyskusji dołączył się również rzecznik prasowy banku Przemysław Przybylski, który zapowiedział, że wyjaśni sprawę. Jednocześnie poinformował, że bank nie jest właścicielem nośnika. Zaznaczył też, że bank otrzymał od agencji reklamowej zapewnienia, że spełnione będą wszystkie wymogi prawne.