Milion sklepów w pięć lat. Takiego tempa mogą zazdrościć wszyscy w branży

Tysiąc sklepów dziennie planuje otwierać planuje chiński gigant branży e-commerce.
Tysiąc sklepów dziennie planuje otwierać planuje chiński gigant branży e-commerce. Fot. Anna Jarecka / Agencja Gazeta
Ambitne plany względem nowej sieci sklepów ma Richard Liu, założyciel i szef jednej z największych chińskich platform sprzedaży online, JD.com. W ciągu zaledwie pięciu lat chce on otworzyć milion placówek.


Tym samym druga co do wielkości chińska firma działająca w branży e-commerce chce z przytupem zaznaczyć swoją obecność również w realnym świecie. Jednak samo otwarcie dużej sieci sklepów to dla Liu za mało. Jego celem jest posiadanie największej takiej sieci na świecie. Chodzi o obiekty małe, w atrakcyjnych punktach, sprzedające produkty związane z potrzebami bieżącymi. Połowa z miliona zapowiadanych sklepów ma znajdować się w małych miasteczkach i wsiach.

Tysiąc nowych sklepów dziennie
Pierwsze placówki zarządzane przez JD.com otwarto w listopadzie ubiegłego roku. O popularności sieci może świadczyć ilość napływających zgłoszeń od franczyzobiorców. Jak podaje JD.com, jest to około 50 tys. nowych aplikacji dziennie.

Dla porównania możemy podać, że największe w naszym kraju sieci działające w tej branży, ABC i Żabka, mają odpowiednio około 8,5 tysiąca i blisko 5 tysięcy sklepów. Największa z działających w branży convenience sieci to uruchomiana w 1932 r. holenderska SPAR, która obecnie może się szczycić 12 tysiącami punktów handlowych na całym świecie.


Liu szacuje również, że już w 2019 r. liczba otwieranych placówek wzrośnie i będzie to już tysiąc nowych sklepów dziennie.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Gdzie są podatki, tam zawsze będzie szara strefa. Tak wygląda "praca na czarno" w Polsce
0 0Podwójna jakość produktów w Europie potwierdzona. Ale to nie Polacy są gorszym sortem
0 0"Zielone kłamstwo" w Polsce. Tak próbują cię nabrać wielkie firmy
0 0Buty i piłki Adidasa polecą w kosmos. Chodzi o coś więcej niż trening dla astronautów
0 0Plan Szwedów: ZERO ofiar śmiertelnych na drogach. Oto czego możemy się od nich nauczyć
0 0Wyniki finansowe Ubera znów nisko pod kreską. Inwestorzy tracą cierpliwość

INNSPIRACJE

0 0Polak rozkręcił świetny biznes w USA. Zdradza, jak radzić sobie z porażką i brakiem motywacji
0 0W sukces tej Polki nikt nie wierzył. Uparła się i stworzyła rewolucyjny krem antysmogowy
0 0Ujawniają kulisy współpracy ze znaną siecią sklepów. Dziesiątki milionów długów i próby samobójcze
0 0Sapkowski przyznaje, że spór z CD Projektem go przerósł. "Pieniądze nic dla mnie nie znaczą"

STARTUPY

0 0Amerykańskim naukowcom się nie udało, a one to zrobiły. Tak powstały innowacyjne kosmetyki
0 0Start-up chce zasilać samochody wodą i alkoholem. Ale trochę się zapędzili