Przy logowaniu się do serwisów trzeba zawsze zwracać uwagę na adres podany w pasku adresu przeglądarki.
Przy logowaniu się do serwisów trzeba zawsze zwracać uwagę na adres podany w pasku adresu przeglądarki. 123RF / Piotr Trojanowski
Reklama.
Jak poinformował portal Zaufana Trzecia Strona, 25 kwietnia do użytkowników serwisu Allegro zaczęły przychodzić maile informujące, że w związku z brakiem terminowej płatności zablokowano im możliwość sprzedaży.

„Zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro
Ponieważ nie otrzymaliśmy Twojej płatności, której termin minął 2018-03-31, zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie rachunku. Po zaksięgowaniu wpłaty, sprzedaż zostanie automatycznie odblokowana”. Czytaj więcej


Ponieważ kwota podana w mailu jest niewielka, a szata graficzna do złudzenia przypomina prawdziwą wiadomości wysyłaną przez serwis Allegro, wielu może się nabrać. Jednak bardziej spostrzegawczy użytkownicy od razu zauważą, że coś się jednak nie zgadza – nazwa serwisu „Allegro” wyświetlana jest na żółtym tle. Przypomina to trochę podkreślenie wyników wyszukiwania na stronie.
Jak przypuszcza serwis, może to być spowodowane przeoczeniem oszusta, który po przeszukiwaniu skrzynki pocztowej swojej ofiary sam zapomniał o wykasowaniu części kodu HTML.
Przekierowanie na stronę logowania
Dopiero po kliknięciu w przycisk „Zapłać rachunek teraz” użytkownik zostaje przekierowany na podstawioną stronę logowania do serwisu Allegro. Po wpisaniu swoich danych w formularz, zostaną one udostępnione oszustom.
To typowy atak phishingowy, który ma na celu wyłudzenie od nas danych logowania. Dlatego też ostrzegamy, że przed każdym ich podaniem należy upewnić się, czy link w przeglądarce faktycznie jest adresem serwisu, na który chcemy się dostać.