Żabka ostro odpowiada związkowcom. "Agencje pocztowe nie mają nic wspólnego z zakazem handlu w niedziele"

Żabka przypomina "Solidarności", że sklepy mają status placówek pocztowych od 6 lat, gdy o zakazie handlu nikt nie mówił
Żabka przypomina "Solidarności", że sklepy mają status placówek pocztowych od 6 lat, gdy o zakazie handlu nikt nie mówił Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Przedstawiciele sieci Żabka uznali, że miarka się przebrała i ostro odpowiadają na sugestie, że jej sklepy stają się agencjami pocztowymi, by obejść zakaz handlu w niedziele. – Większość z nich ma ten status od 2012 roku, zgodnie z prawem – twierdzą.

Kilka dni temu związkowcy z "Solidarności" zaapelowali do sieci handlowych o dobrowolne wycofanie się z praktyki rozszerzania działalności o prowadzenie placówek pocztowych. Pili oczywiście do sieci Żabka, której sklepy – jak się okazuje – są również agencjami pocztowymi. W związku z tym zakaz handlu w niedziele ich nie obejmuje.

Żabka odbija piłeczkę, przypominając, że nie jest to trik mający na celu obejście zakazu. Większość sklepów tej sieci została agencjami pocztowymi sześć lat temu, gdy o zakazie handlu nikt nie mówił.

Zwiększone kontrole
– Sugestie, że ten status został przyjęty w związku z zakazem handlu oraz że obecnie trwa proceder "przekształcania placówek" czy "rozszerzania działalności" są niezgodne z faktami – informuje Żabka w przesłanym serwisowi portalspozywczy.pl komunikacie prasowym, komentując apel Solidarności do Głównego Inspektora Pracy o zwiększenie kontroli wobec sklepów, które nagle stały się placówkami pocztowymi oraz tych, które nagle zmieniły profil działalności.

Sieć przypomina też, że jej franczyzobiorcy to niezależni przedsiębiorcy i zgodnie z prawem mogą otwierać swoje sklepy, kiedy chcą, o ile poprowadzą handel osobiście. Status agencji pocztowej wiele tu nie zmienia.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.