IKEA zaskoczyła polskich klientów. To pierwsza taka akcja w historii

Nowa kampania IKEA zmierza do wywołania u klientów przyjemnego mrowienia, znanego jako AMSR.
Nowa kampania IKEA zmierza do wywołania u klientów przyjemnego mrowienia, znanego jako AMSR. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Nowość w IKEA. Chodzi kampanię wykorzystującą technikę ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), czyli powodującą przyjemne uczucie mrowienia – na głowie, szyi czy barkach – które zwykle pojawia się u ludzi spontanicznie. A jak wiadomo, nic nie rozleniwia nas bardziej, jak oglądanie innych.

Akcja zmierzająca do popularyzacji odpoczynku – i rzecz jasna, mebli IKEA – opiera się na początek na filmach. Pierwszy to fabuła, jaka pojawiła się na kanale Grupy Filmowej Darwin na portalu YouTube. Kontynuacją klipu jest z kolei sesja ASMR na kanale należącym do IKEI. Pierwsze salwy w tej kampanii okazały się być strzałem w dziesiątkę: w ciągu doby oba filmy znalazły się w zestawieniu najchętniej odtwarzanych materiałów na portalu.

I wreszcie meritum: kilkanaście klipów z nagraniami... odgłosów wydawanych przez meble z oferty IKEA. Szelesty, szurnięcia i postukiwania mają skłaniać słuchających do zrelaksowania się, i to w sposób bardziej efektywny od innych metod.

Kampania IKEA i ASMR
– Są takie globalne trendy, których wykorzystanie w kampaniach marketingowych może być nieoczywiste. Takim trendem jest ASMR, który okazał się jednak być idealnym dopełnieniem naszej idei kreatywnej – tłumaczy Patrycja Lukianow z agencji Saatchi & Saatchi IS. – Po raz pierwszy w Polsce i po raz pierwszy na taką skalę wykorzystaliśmy to zjawisko, tworząc kolejną odsłonę wiosennej kampanii z IKEA o odpoczywaniu i nicnierobieniu. A wszystko po to, by zapewnić użytkownikom prawdziwą przestrzeń do relaksu – dodaje.

IKEA przekonuje, że kampania jest nie tylko nowatorska, ale i zdrowa. – Mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać – przekonuje Bartosz Binczewski, digital marketing leader w IKEA. – Kiedy pozornie nie robisz nic, robisz bardzo wiele: ładujesz baterie, masz czas podjąć decyzję czy po prostu cieszyć się daną chwilą. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks – kwituje.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.