Coca-Cola chce podbijać serca poszukiwaczy wrażeń. Intensywna kampania nowego produktu

Nowy produkt Coca-Cola - mleko roślinne.
Nowy produkt Coca-Cola - mleko roślinne. Fot. 123rf.com
Coca Cola wprowadza mleko roślinne. Gigant branży spożywczej najwyraźniej szuka nowych nisz na rynku. Zaledwie kilka dni temu koncern zapowiedział wprowadzenie na rynek – co prawda egzotyczny, bo japoński – napoju z dodatkiem alkoholu. Teraz w Europie pojawi się nowy napój.

Na celowniku koncernu znalazła się Rosja, choć napój ma być produkowany w Czechach. – W tym roku będziemy sprzedawać napój w sieciach detalicznych, centrach biznesowych i kawiarniach w Moskwie i Sankt Petersburgu – cytuje portal Wiadomości Handlowe przedstawicieli firmy w Rosji. – Jeżeli projekt się powiedzie, geografia sprzedaży zostanie poszerzona – dorzucał.

Coca-Cola i mleko roślinne
Ofensywa koncernu to wynik przejęcia istniejącej od 30 lat argentyńskiej marki Adez – pod którą to marką produkty zaczynają być sprzedawane w Europie. Firma reklamuje napoje jako adresowane do miłośników zdrowego stylu życia. Amerykanie przejęli tego producenta mleka roślinnego w ubiegłym roku i natychmiast zaczęli rozszerzać listę rynków, na których dostępny jest napój, zwłaszcza o rynki europejskie.

W Rosji Coca-Cola będzie musiała stoczyć intensywną batalię o rynek. Podobny produkt sprzedaje tam Danone: chodzi o markę Alpro. Moment jest jednak idealny – rynek konsumentów zainteresowanych roślinnym mlekiem gwałtownie rośnie. W 2017 r. sprzedaż tego typu produktów wzrosła dwukrotnie w porównaniu do 2016 r.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.