Coca-Cola po raz pierwszy w historii wypuściła napój z dodatkiem wódki. Klienci są zachwyceni

Coca-Cola wprowadza drink z alkoholem.
Coca-Cola wprowadza drink z alkoholem. Marcin Stępień/Agencja Gazeta
Coca Cola ma nowy napój z alkoholem. Marka Coca-Cola istnieje na rynku od przeszło 130 lat, na taki ruch zdecydowała się jednak po raz pierwszy w historii. Pod koniec maja koncern wypuścił na rynek japoński napój zawierający alkohol.

Pierwsze zapowiedzi Coca-Coli w sprawie nowego napoju pojawiły się już w marcu. Dowiedzieliśmy się wówczas, że Amerykanie chcą rzucić do japońskich sklepów autorską wersję Chuhai - popularnego japońskiego drinku, który składa się z wody gazowanej z cytryną oraz japońskiej wódki Shochu.

Oficjalny debiut nastąpił jednak dopiero 26 maja – informuje „BBC”. Napój o nazwie „Lemon Do” pojawił się w mieście Fukuoka i jest dostępny w trzech wersjach z zawartością od 3 do 8 proc. alkoholu. Jak podaje z kolei „Wall Street Journal” reakcje pierwszych klientów są bardzo pozytywne.

Czy alkoholowy napój Coca-Coli będzie dostępny w Polsce?
Czy w przypadku sukcesu Coca-Cola zadecyduje o rozszerzeniu sprzedaży na pozostałe kraje? Na ten moment wydaje się to wątpliwe. Z wypowiedzi prezesa japońskiego oddziału Jorge Garduno wynika, że Coca-Cola ma zamiar ograniczyć sprzedaż alkoholu tylko do japońskiego rynku. Ten kraj to wdzięczne pole do testów - to tam najpierw Coca-Cola wprowadziła colę z błonnikiem.


Eksperyment, choć regionalny, wpisuje się jednak w najnowszą politykę amerykańskiego koncernu, który szuka nowych sposobów dotarcia do klienta. Coca-Cola traci bowiem udziały w rynku na rzecz swojego największego rywala PepsiCo. Co więcej, pada ofiarą trendu konsumenckiego, który polega na odwrocie od konsumpcji gazowanych napojów słodzonych. Prezes Coca-Coli, James Quincey, już pewien czas temu zapowiadał, że w związku z tym ograniczy ilość cukru w napojach i zmniejszy opakowania, w których są sprzedawane. Pierwsze efekty są już widoczne. Spółka przestała produkować Coca-Colę Cherry, zastępując ją "bezcukrową" formułą, Coca-Cola Cherry Zero.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.