Społem wchodzi w XXI wiek. Trochę po czasie, ale z przytupem

Sklep Społem w warszawskim Merkurym
Sklep Społem w warszawskim Merkurym Społem Żoliborz
Dwie spółdzielnie zrzeszone w PSS Społem (w Kaliszu i Poznaniu) zdecydowały się na nowatorski krok. Zamontowano w nich znane od wielu lat kasy samoobsługowe, gdzie klient sam skanuje produkty i płaci w automatycznej kasie.

Kasy samoobsługowe w sklepach Społem
Na wdrożenie tych nowoczesnych rozwiązań zdecydowały się Społem w Kaliszu oraz Poznaniu. Kaliska spółdzielnia pierwsze takie kasy zamontowała we wrześniu 2017 roku. PortalSpozywczy.pl informuje, że testy się powiodły i projekt rozszerzono na kolejne placówki, przede wszystkim na największy supermarket w tej sieci.

W Poznaniu stało się podobnie – cztery kasy samoobsługowe działają w sklepie Newa, największej placówce pod szyldem Społem PSS w tym mieście.

Społem to marka, która powstała ponad 100 lat temu. Dziś pod tą nazwą działa ponad 170 regionalnych spółdzielni, zrzeszonych w jeden związek. Prowadzą ok. 5000 sklepów – więcej niż choćby Biedronka (ok. 2800). Udział Społem w krajowym handlu oscyluje ledwie wokół 2 procent.

Społem kilka lat temu uruchomiło Krajową Platformę Handlową, czyli centralę zakupową dla sklepów. Zdecydowało się też na stworzenie marki własnej, produkty z nazwą "Społem" są już dostępne w 1600 sklepów. Niedługo do nabiału i mrożonek mają dołączyć lody.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.