"Proszę o pilny kontakt!". Mieszkańcy bloków dostają dziwne kartki, lepiej nie oddzwaniać

Znalazłeś kartę w drzwiach z prośbą o kontakt? Nie oddzwaniaj!
Znalazłeś kartę w drzwiach z prośbą o kontakt? Nie oddzwaniaj! Tomasz Wiech/Agencja Gazeta
Nie zastałem nikogo w mieszkaniu. Proszę o pilny kontakt! - kartkę o takiej treści dostają mieszkańcy niektórych bloków. Komunikat, który niejednego mógłby przyprawić o szybsze bicie serca, jest jednak w rzeczywistości tylko sprytnym sposobem na wyciągnięcie od nas numerów telefonów.

Sprawę związaną z nietypowymi komunikatami opisuje Gazeta.pl. Jedna z czytelniczek portalu, mieszkająca na warszawskim Mokotowie, znalazła w drzwiach kartkę z prośbą o pilny kontakt i numerem telefonu. Informacja nie była podpisana, co wzbudziło jej podejrzenia.

Agresywne reklamy
Okazało się, że straszenie ludzi jest po prostu... formą reklamy, którą zastosowała agencja nieruchomości Tecocasa. Po wykonaniu telefonu na wskazany numer kobieta usłyszała bowiem pytanie, czy jej mieszkanie jest na sprzedaż. Firma sonduje w ten sposób możliwość nawiązania współpracy z nowymi klientami. Numer może zostać również zapisany, dzięki czemu agencja powiększa swoją bazę kontaktów.

Przepytywany przez portal ekspert, Maciej Górka, z Domiporta.pl, nie widzi jednak w takim postępowaniu nic dziwnego. Wyjaśnia, że dzięki temu agencje nie muszą przeczesywać rynku, tylko „rynek odzywa się do nich”. – Taki mamy po prostu rynek nieruchomości – kwituje.


Agresywna reklama agencji nie musi jednak dziwić, biorąc pod uwagę, że popyt na mieszkania cały czas rośnie. Szacuje się, że tylko w samej Warszawie nabywców w 2017 roku znalazło aż 28 tys. lokali. Jednocześnie niektórzy deweloperzy wprost mówią, że branża nie jest w stanie nadążyć za potrzebami mieszkaniowymi Polaków.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.