"Proszę o pilny kontakt!". Mieszkańcy bloków dostają dziwne kartki, lepiej nie oddzwaniać

Znalazłeś kartę w drzwiach z prośbą o kontakt? Nie oddzwaniaj!
Znalazłeś kartę w drzwiach z prośbą o kontakt? Nie oddzwaniaj! Tomasz Wiech/Agencja Gazeta
Nie zastałem nikogo w mieszkaniu. Proszę o pilny kontakt! - kartkę o takiej treści dostają mieszkańcy niektórych bloków. Komunikat, który niejednego mógłby przyprawić o szybsze bicie serca, jest jednak w rzeczywistości tylko sprytnym sposobem na wyciągnięcie od nas numerów telefonów.

Sprawę związaną z nietypowymi komunikatami opisuje Gazeta.pl. Jedna z czytelniczek portalu, mieszkająca na warszawskim Mokotowie, znalazła w drzwiach kartkę z prośbą o pilny kontakt i numerem telefonu. Informacja nie była podpisana, co wzbudziło jej podejrzenia.

Agresywne reklamy
Okazało się, że straszenie ludzi jest po prostu... formą reklamy, którą zastosowała agencja nieruchomości Tecocasa. Po wykonaniu telefonu na wskazany numer kobieta usłyszała bowiem pytanie, czy jej mieszkanie jest na sprzedaż. Firma sonduje w ten sposób możliwość nawiązania współpracy z nowymi klientami. Numer może zostać również zapisany, dzięki czemu agencja powiększa swoją bazę kontaktów.

Przepytywany przez portal ekspert, Maciej Górka, z Domiporta.pl, nie widzi jednak w takim postępowaniu nic dziwnego. Wyjaśnia, że dzięki temu agencje nie muszą przeczesywać rynku, tylko „rynek odzywa się do nich”. – Taki mamy po prostu rynek nieruchomości – kwituje.


Agresywna reklama agencji nie musi jednak dziwić, biorąc pod uwagę, że popyt na mieszkania cały czas rośnie. Szacuje się, że tylko w samej Warszawie nabywców w 2017 roku znalazło aż 28 tys. lokali. Jednocześnie niektórzy deweloperzy wprost mówią, że branża nie jest w stanie nadążyć za potrzebami mieszkaniowymi Polaków.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej BaranowskiBartłomiej Baranowski

Ponad roku temu polscy widzowie mogli zobaczyć, jak wygląda proces wydawania gry przez małe niezależne studio. Film dokumentalny „Wszystko z nami w porządku” ukazuje trud tworzenia produkcji „Lichtspeer”. O grach i o filmie porozmawiałem z twórcami gry oraz reżyserem filmu.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.