Just Baked. To nowy brand w biznesowym życiorysie Tomasza Nowakowskiego, współtwórcy suckesu sieci piekarni i kawiarni Gorąco Polecam Nowakowski. Po podboju polskiego rynku przyszedł czas na Stany Zjednoczone – i to od razu Nowy Jork.
Za Just Baked stoją Nowakowski oraz Bartek Rychcik – jak wyjaśnia Portal Spożywczy. Obaj przedsiębiorcy podpisali już pierwsze umowy najmu punktów na Manhattanie: Tribeca przy 88 West Broadway oraz Westfield Oculus. Ale to zaledwie początek – w ciągu następnych 5 lat założyciele Just Baked chcą podbić amerykańską metropolię poprzez aż 50 podobnych punktów.
Just Baked: kawiarnie w Nowym Jorku
– W tej chwili chcielibyśmy skupić się na Mahnattanie i Nowym Jorku – precyzował Nowakowski. W ich nowojorskich kawiarniach będzie można zjeść kanapkę czy ciastko i, rzecz jasna, wypić kawę.
Just Baked przynajmniej częściowo wyrosło z polskich doświadczeń. Historia piekarni należących do rodziny Nowakowskich zaczyna się w 1925 r. w Nowym Dworze Mazowieckim. Firma przetrwała w rodzinnych rękach II wojnę światową i PRL, a wraz z upadkiem komunizmu rozkwitła – w latach 90. zatrudniała 500 pracowników i sprzedawała 65 ton pieczywa dziennie.
W 2005 r. piekarnie zostały sprzedane, a rodzinne tradycje piekarnicze zostały „przetransferowane” do sieci Gorąco Polecam, mającej charakter zarówno piekarni, jak i kawiarni. W tej chwili w skład sieci wchodzi kilkadziesiąt lokali, przede wszystkim w Warszawie.