Prezes Kurski w poważnych opałach. Strumyk pieniędzy dla TVP stopnieje

Prezes TVP Jacek Kurski ma nie lada orzech do zgryzienia: wpływy z abonamentu po raz kolejny spadną w 2019 r.
Prezes TVP Jacek Kurski ma nie lada orzech do zgryzienia: wpływy z abonamentu po raz kolejny spadną w 2019 r. Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Abonament RTV. Nie więcej niż 331 mln złotych z lekkim okładem – tak Krajowa Rada Radia i Telewizji szacuje przyszłoroczne wpływy z abonamentu dla Telewizji Polskiej. To i tak prawie 51 proc. wszystkich wpływów z abonamentu, jakie trafią do państwowej kasy (pozostałą część otrzyma Polskie Radio i rozgłośnie regionalne). To oznacza, że prezes TVP Jacek Kurski będzie miał w przyszłym roku kolejny twardy orzech do zgryzienia.

KRRiT oszacowała właśnie sumę przyszłorocznych dochodów z abonamentu – z wyliczeń Rady wynika, że w grę wchodzi w sumie około 650 mln zł. Oczywiście, może się okazać, że ściągalność abonamentu wzrośnie – ale jest to coraz bardziej wątpliwe.

Spada oglądalność Telewizji Polskiej
Czemu? Cóż, młodzi Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, nie mówiąc już o telewizji publicznej (której przecież oglądać nie muszą). Spada też oglądalność, a na przyszły rok nie zapowiedziano żadnej imprezy masowej takiej jak tegoroczny mundial, która skusiłaby widzów do przesiadywania przez kilka tygodni przed ekranami.

Coraz mniejsze wpływy z abonamentu to nie hipoteza lecz fakt. W 2016 r. TVP otrzymała z podziału środków 360 mln złotych, w 2017 roku – 355 mln złotych. I już w zeszłym roku wpadła by po uszy w kłopoty, gdyby nie pomoc rządu.

Do telewizji popłynęły bowiem środki z tytułu rekompensaty za przychody z abonamentu RTV utracone w latach 2010-2017 przez ulgi abonamentowe dla wybranych grup społecznych: w 2017 r. z tego tytułu na konta telewizji trafiło 266,5 mln zł, w tym roku zaś – 593,5 mln zł. W sumie chodzi więc o niebagatelną kwotę 860 mln zł. Problem w tym, że w tym roku już na taką finansową kroplówkę firma z Woronicza nie ma co liczyć.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.