Euronet, operator sieci bankomatów, znalazł dość kontrowersyjny sposób na zarabianie na prowizjach. Sugeruje klientom, by wypłacali takie sumy, jakie najbardziej opłacają się Euronetowi. - To wprowadzanie w błąd – twierdzą eksperci.
Okazuje się, że jeśli chcemy wypłacić więcej, niż 1 000 złotych – na przykład 1200 zł, to na ekranie bankomatu wyświetli się komunikat w języku angielskim (nawet pomimo wybrania języka polskiego). Brzmi on tak: „The selected amount of PLN 1200 exceeds the maximum withdrawal amount of PLN 1000 recommended per transaction”.
Ale o co chodzi?
Wiele osób w pierwszej chwili myśli, że obowiązuje limit wypłat i wpisze sugerowaną kwotę 1 000 złotych, pozostałe 200 złotych wyjmując za drugim podejściem. Tymczasem komunikat oznacza, że owe 1 200 złotych przekracza rekomendowaną sumę wypłaty. A więc można go zignorować i spokojnie wypłacić 1 200 złotych lub więcej za jednym podejściem.
Boczoń podkreśla, że dla wielu użytkowników Euronetu oznacza to ryzyko narażenia się na dodatkowe koszty i ze swojej strony rekomenduje, by uważnie czytać komunikaty wyświetlane przez bankomaty Euronetu.
Euronet reaguje
Operator bankomatów zapewnia, że sytuacja została już naprawiona. Przedstawiciele Euronetu przesłali nam oświadczenie, w którym piszą, iż wyświetlenie części komunikatu w języku angielskim w trakcie transakcji wypłaty kwoty większej niż 1000 zł jest sytuacją niestandardową, zweryfikowaną i naprawioną przez dział techniczny.
– We wszystkich urządzeniach Euronet występuje domyślna zgodność językowa w komunikatach wyświetlanych na ekranie. Nie jest prawdą, że przyjęto takie rozwiązanie w całej sieci. Pragniemy podkreślić, że był to incydentalny błąd techniczny, który został już naprawiony – twierdzą.
Dodają też, że nieprawidłowości lub niejasności związane z przebiegiem transakcji w urządzeniach należących do sieci Euronet Polska należy natychmiast zgłaszać telefonicznie do Działu Obsługi Klienta Euronet (numery kontaktowe to +48 801 324 024 oraz +48 22 519 77 71).