Reklama Lidla została zaskarżona przez klientów. Twierdzą, że nawołuje do większych zakupów
Reklama Lidla została zaskarżona przez klientów. Twierdzą, że nawołuje do większych zakupów flickr.com/Duurzaam Bedrijfsleven/CC BY 2.0
Reklama.
O sprawie pisze Bezprawnik.pl. Niby niewinna, a jednak wzbudzająca kontrowersje reklama została dwukrotnie zaskarżona do Komisji Eryki Reklamy. Oburzeni klienci twierdzą, że „w bezpośredni sposób namawia do zakupu znacznie większej ilości towarów niż klient potrzebuje”.
Według skarżących, piosenka działa podprogowo na starsze osoby i sprawia, że kupujący w soboty klienci kupią znacznie więcej niepotrzebnych im artykułów. Kolejna skarga mówi o tym, że przekaz reklamy sugeruje koniec świata i wzywa do marnowania jedzenia.
Decyzja w sprawie skarg
Komisja Etyki Reklamy obie skargi odrzuciła, tłumacząc to tym, że istotą każdej reklamy jest namawianie do kupowania. W innym wypadku reklama nie byłaby reklamą.
Lidl także nie pozostawił sprawy bez komentarza. Zasugerował, że skarżący są zbyt wrażliwi, a reklamy sieci są skierowane do dorosłych konsumentów.
Choć niehandlowe niedziele są z nami od marca tego roku, wciąż sporo ludzi nie jest pewnych, w które dni sklepy są otwarte. Jeśli też macie wątpliwości, która niedziela jest niehandlowa (albo w którą sobotę obładować się znacznie większą ilością towarów, niż potrzebujecie), sprawdźcie nasz kalendarz niehandlowych niedziel na rok 2018 i 2019.