Morawiecki rusza z programem 300+. Na razie wydał pokaźną sumę na... ulotki

W taki sposób wyglądają ulotki, które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego
W taki sposób wyglądają ulotki, które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego www.mpips.gov.pl
Rząd rozdysponował pierwsze środki z programu „Dobry Start”, dzięki któremu rodzice dzieci mają dostać pieniądze na zakup podręczników. Zostały one spożytkowane na ulotki informujące o założeniach akcji. Na ten cel poszło prawie 250 tys. złotych.

Uśmiechnięty (bądź zdenerwowany – trudno stwierdzić) premier Mateusz Morawiecki siedzi otoczony grupką dzieci. Powyżej informacja o tym, że dzięki programowi „Dobry start” rodzina otrzyma 300 zł na dziecko na skompletowanie wyprawki szkolnej. W taki sposób wyglądają ulotki , które zostały rozdane dzieciom pod koniec roku szkolnego. Część z nich miała być rozdawana podczas godzin wychowawczych, część – jako dodatek do świadectwa.

Program "Dobry start"
Na ulotkach nie ma informacji dotyczącej tego, w jaki sposób można ubiegać się o pieniądze. Mimo tego, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odżegnuje się od zarzutów prowadzenia agitacji wyborczej w szkołach, która jest zabroniona przez prawo oświatowe.

– Celem akcji informacyjnej było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców z informacją o zasadach ubiegania się o świadczenie – zadeklarował resort w odpowiedzi na pytanie OKO.press.

Jaki był koszt tej operacji? Z odpowiedzi na interpelację złożoną przez Stanisława Tyszkę z Kukiz’15 oraz Joannę Augustynowską z PO wynika, że druk i dystrybucja ulotek kosztowały łącznie 242,8 tysięcy złotych.

Co ciekawe, OKO.press otrzymało zupełnie inną odpowiedź. Z maila resortu wynika, że koszt kampanii zamknął się w kwocie...131 tys. złotych.

Łączny budżet programu 300+ to niespełna 1,4 mld złotych. Jak ujawniła posłanka PO Kinga Gajewska, wydatki na „Dobry start” w 2018 roku zostaną pokryte ze „środków zaplanowanych w ustawie budżetowej na realizację Programu Rodzina 500+.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.