Będzie abonament za korzystanie z Windows 10? Właśnie wyciekł tajny plan Microsoftu

Nadciąga płatny Windows 10 - abonament ma nam zapewnić poprawne działanie komputerów
Nadciąga płatny Windows 10 - abonament ma nam zapewnić poprawne działanie komputerów Foto: 123rf.com
Comiesięczna opłata za korzystanie z Windows 10 – to wysoce prawdopodobny scenariusz, jaki niedługo wprowadzi gigant z Redmond. W zamian użytkownicy otrzymywaliby wszelkie niezbędne aktualizacje i konfiguracje.

Informacje dotyczące płatnego Windowsa opublikowała bardzo dobrze (na ogół) poinformowana blogerka technologiczna Mary Jo Foley. Jej zdaniem Microsoft niedługi uruchomi usługę zwaną "Microsoft Managed Desktop". Ma ona dbać, by komputery użytkowników miały cały czas aktualne oprogramowanie, sterowniki, by chodziły płynnie.

Windows dla firm
Najprawdopodobniej usługa ta będzie skierowana najpierw do firm, które często mają problemy z kompatybilnością używanych sprzętów. Z jednej strony będzie to dla nich pewien wydatek, z drugiej jednak – oszczędność czasu i pracy speców od IT, którzy nie będą już musieli głowić się, jak zapewnić płynne działanie urządzeń w przedsiębiorstwie.

Microsoft dostrzegł, że wielu profesjonalistów z branży IT jest niezadowolonych z robionych co pół roku aktualizacji funkcji systemu operacyjnego. Po nich pojawiają się łątki i aktualizacje aktualizacji, bo coś gdzieś nie działa. Abonament na Windowsa ma zapewnić firmom większą przewidywalność i skuteczność działania urządzeń.


Niedawno pisaliśmy w INNPoland.pl o nowej aktualizacji Windows. Najważniejszą nowinką była oś czasu, czyli Timeline. Funkcja ta pozwala na rejestrowanie każdej aktywności użytkownika – ułatwiając ustalanie, co robiliśmy danego dnia
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.