Lidl sprzedaje brzydkie, ale zdatne do jedzenia owoce i warzywa. Są dostępne za bezcen

Lidl ustawił w sklepach kartony z wadliwymi owocami
Lidl ustawił w sklepach kartony z wadliwymi owocami Patryk Ogorzałek/Agencja Gazeta
Brytyjski Lidl ustawił w swoich sklepach specjalne kartony, w których będzie można znaleźć nieapetycznie wyglądające owoce i warzywa. Większość z nich w normalnych okolicznościach trafiłaby zapewne na śmietnik. Sieć obniża jednak ceny i ma nadzieje, że klienci zdecydują się na kupno.

Ta informacja robi na Wyspach Brytyjskich niemałą furorę. O sprawie pisał m.in. The Independent. O co chodzi? Brytyjski oddział Lidla zdecydował się zainaugurować akcję "Too Good to Waste" ("Zbyt dobre, by wyrzucić").

Tanie owoce i warzywa
Pracownicy sieci ustawili w sklepach specjalne kartony i wrzucili do nich mało apetycznie wyglądające owoce i warzywa. Te w normalnych okolicznościach zapewne by się nie sprzedały. Wyeksponowane i z obniżoną ceną mają jednak przypaść do gustu klientom. Pięciokilogramowa skrzynka kosztuje bowiem zaledwie 1,5 funta, czyli około 7 złotych. Całość zysków ma zostać następnie przekazana na cele charytatywne.

Jest tylko jeden haczyk - klienci muszą wziąć całą paczkę z dobrodziejstwem inwentarza. W zamian pracownicy sieci gwarantują, że wszystko będzie zdatne do spożycia.

Akcja prowadzona jest w 122 placówkach. Jest częścią polityki Lidla w Wielkiej Brytanii - dyskont zobowiązał się do ograniczenia odpadów spożywczych o 25 proc. do 2020 roku.

Podobna akcja przydałaby się również w Polsce. Polacy marnują rocznie około 9 mln ton żywności, jesteśmy pod tym względem na 5. miejscu w Unii Europejskiej.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.