Lidl ustawił w sklepach kartony z wadliwymi owocami
Lidl ustawił w sklepach kartony z wadliwymi owocami Patryk Ogorzałek/Agencja Gazeta
Reklama.
Ta informacja robi na Wyspach Brytyjskich niemałą furorę. O sprawie pisał m.in. The Independent. O co chodzi? Brytyjski oddział Lidla zdecydował się zainaugurować akcję "Too Good to Waste" ("Zbyt dobre, by wyrzucić").
Tanie owoce i warzywa
Pracownicy sieci ustawili w sklepach specjalne kartony i wrzucili do nich mało apetycznie wyglądające owoce i warzywa. Te w normalnych okolicznościach zapewne by się nie sprzedały. Wyeksponowane i z obniżoną ceną mają jednak przypaść do gustu klientom. Pięciokilogramowa skrzynka kosztuje bowiem zaledwie 1,5 funta, czyli około 7 złotych. Całość zysków ma zostać następnie przekazana na cele charytatywne.
Jest tylko jeden haczyk - klienci muszą wziąć całą paczkę z dobrodziejstwem inwentarza. W zamian pracownicy sieci gwarantują, że wszystko będzie zdatne do spożycia.
Akcja prowadzona jest w 122 placówkach. Jest częścią polityki Lidla w Wielkiej Brytanii - dyskont zobowiązał się do ograniczenia odpadów spożywczych o 25 proc. do 2020 roku.
Podobna akcja przydałaby się również w Polsce. Polacy marnują rocznie około 9 mln ton żywności, jesteśmy pod tym względem na 5. miejscu w Unii Europejskiej.