Jedna wtyczka do wszystkiego. UE bierze się za Apple i ładowarki do iPhone'ów

Iphone'y mają specjalne ładowarki, które nie pasują do telefonów innych marek
Iphone'y mają specjalne ładowarki, które nie pasują do telefonów innych marek 123rf.com
Aby naładować iPhone’a lub tablet firmy Apple, trzeba mieć specjalną ładowarkę, sprzedawaną przez tego producenta. Inny kabel pasować nie będzie. UE już kilka lat temu ustandaryzowała wtyczki, jedynie Apple się nie dostosował.

Jak podaje portal Conowego.pl, Unia Europejska rozważa wprowadzenie standaryzacji przewodów do ładowania urządzeń mobilnych. Czemu? Przede wszystkim z powodu 51 tys. ton elektrośmieci pochodzących z wyrzucanych ładowarek do telefonów w ciągu roku.

Najwyraźniej to właśnie złącza Lightning w urządzeniach Apple'a generują znaczną część tych odpadów. A przy okazji nabijają kieszenie producentowi, którego okablowanie nie pasuje do urządzeń elektrycznych innych marek.

Innym powodem próby utemperowania Apple jest troska o producentów tańszych zamienników ładowarek (którzy nie mogą ich "podrabiać" z powodu praw autorskich i patentów Apple ) oraz wygoda użytkowników, którzy mogliby korzystać z jednego kabelka do wszystkich swoich urządzeń.

W 2009 r. producenci smartfonów ujednolicili złącza w swoich urządzeniach. Dzięki temu dziś telefon Huawei możemy naładować tym samym kabelkiem, co Samsunga. Apple tego nie zrobiło i teraz użytkownicy iPhonów muszą kupować absurdalnie drogie przejściówki i ładowarki.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.