Popularna marka odzieżowa nie chce już palić niesprzedanych ubrań. Zrobi z nimi coś zupełnie innego

Burberry co rok spalał swoje niesprzedane ubrania. Teraz zamierza poddawać je recyklingowi
Burberry co rok spalał swoje niesprzedane ubrania. Teraz zamierza poddawać je recyklingowi 123rf.com
Luksusowy sklep Burberry miał swoją chwilę (nie)sławy, kiedy jego doroczna tradycja spalania niesprzedanych ubrań „poszła w viral”. Przedstawiciele marki tłumaczyli, że sklep jest zbyt ekskluzywny, by sprzedawać kolekcję w outletach lub zrobić wyprzedaż. Teraz jednak wymyślili coś innego.


Po fali hejtu ze strony środowisk ekologicznych, która zalała ekskluzywną markę, Burberry zdecydowało zakończyć praktyk spalania swoich niesprzedanych ubrań, jak podaje „The Guardian”.

Ekologiczny marketing Burberry
Firma odzieżowa zapowiedziała, że od teraz stroje, które się nie sprzedadzą, będzie poddawać recyklingowi, naprawiać, oddawać na cele dobroczynne albo używać ponownie. Obiecała także zaprzestać używania zwierzęcego futra do szycia swoich ubrań.

– Współczesny luksus oznacza bycie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnym. Wiara w to jest rdzeniem Burberry i kluczem do długodystansowego sukcesu – powiedział Marco Gobbetti, szef operacyjny marki.

W ten sposób Burberry stała się jedną z pierwszych firm, które oficjalnie skończyły z powszechnie stosowaną w branży modowej praktyką niszczenia niechcianych produktów. Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, takich praktyk dopuszcza się również m.in. Louis Vuitton, Richemont, a nawet H&M.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.