Ten biznes okazał się żyłą złota. W Polsce z roku na rok rośnie o kilkaset procent

Biuro coworkingowe firmy Regus w Łodzi. Powierzchnia dostępnych przestrzeni coworkingowych rośnie w szybkim tempie, tak samo jak poziom wynajmu: tylko w I kw. br. wynajęto tyle biur, co przez cały 2017 r.
Biuro coworkingowe firmy Regus w Łodzi. Powierzchnia dostępnych przestrzeni coworkingowych rośnie w szybkim tempie, tak samo jak poziom wynajmu: tylko w I kw. br. wynajęto tyle biur, co przez cały 2017 r. Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Gazeta
Coworking okazał się idealnym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy. Jak się okazuje, tylko przez pierwsze trzy miesiące br. wynajęto taką ilość przestrzeń powierzchni coworkingowych, jak przez cały poprzedni rok. W samej Warszawie działa już około setki takich współdzielonych biur.

Przeżywamy okres intensywnego wzrostu powierzchni biur elastycznych. Chodzi nie tylko o powierzchnie coworokingowe, ale stanowią one prawie połowę. I to zasługa ostatnich dwóch lat – podkreśla w rozmowie z portalem Puls HR Mikołaj Niemczycki z Cushman & Wakefield.

Przez ostatnie dwa lata szybko rosła powierzchnia obiektów coworkingowych: z kilkunastu do 55 tysięcy m kw. Z pozoru mogło się wydawać, że nowinka ta nie będzie nazbyt popularna – dla przeciętnego polskiego biznesmena własne biuro to świętość. Tymczasem okazało się, że wręcz przeciwnie – coworking okazał się idealnym rozwiązaniem dla freelancerów, start-upów i niemałej części firm bazujących na nienormowanym, niestandardowym czasie pracy.

Zdaniem ekspertów z branży, intymność i wygoda pracy w domu to nic w porównaniu z technologicznymi możliwościami takiej przestrzeni biurowej, a także – z kontaktem z innymi freelancerami. Według Puls HR świeżość pomysłów powstających w przestrzeniach coworkingowych kusi nawet korporacje, które delegują tam zespoły zadaniowe.


Wraz z rosnącą konkurencją firmy zajmujące się wynajmem przestrzeni coworkingowych stopniowo zaczynają różnicować ofertę: obok obiektów przeznaczonych dla start-upowców pojawiają się też pomieszczenia dedykowane bardziej doświadczonym biznesmenom czy matkom opiekującym się małymi dziećmi.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.