Ryanair chce zniechęcić klientów do odszkodowań? Przewoźnik pod lupą Komisji Europejskiej

Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów
Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów Rafał Malko/Agencja Gazeta
Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów. Nowe przepisy mogą zniechęcać klientów do ubiegania się o odszkodowanie. Irlandzkie linie znalazły się z tego powodu pod lupą Komisji Europejskiej.

Nowe zasady biletów zostały wprowadzone 2 października. „Le Soir” donosi, że w ich wyniku belgijscy klienci nie będą mogli dochodzić swoich praw przed sądem belgijskim, a irlandzkim. Czyli w miejscu, w którym Ryanair ma swoją siedzibę.

Problemy Ryanaira
Zmiana, choć wydawałoby się niezbyt znacząca, może mieć ogromne konsekwencje. Irlandzki przewoźnik w ostatnim czasie zmaga się z serią strajków ze strony załogi pokładowej. Z tego powodu tylko w piątek 28 września linie musiały odwołać loty przeszło 30 tysiącom pasażerów.

W takich wypadkach pasażerowie mają prawo do odszkodowań, co potwierdził zresztą rzecznik KE, Enrico Brivio. Ryanair jest jednak innego zdania, większość tego typu spraw będzie zatem prawdopodobnie lądować w sądzie.

- Kto będzie dość wytrwały (i jednocześnie będzie dysponował wystarczająco zasobnym portfelem), żeby zapłacić irlandzkiemu prawnikowi i odzyskać odszkodowanie w wysokości od 250 do 400 euro – pyta „Le Soir”.

Komisja Europejska wezwała irlandzkie i europejskie organy ochrony konsumentów, by te przyjrzały się polityce, jaką Ryanair prowadzi wobec klientów. Wnioski mają być znane w ciągu dwóch tygodni.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.