Ryanair chce zniechęcić klientów do odszkodowań? Przewoźnik pod lupą Komisji Europejskiej

Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów
Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów Rafał Malko/Agencja Gazeta
Ryanair zmienił politykę sprzedaży biletów. Nowe przepisy mogą zniechęcać klientów do ubiegania się o odszkodowanie. Irlandzkie linie znalazły się z tego powodu pod lupą Komisji Europejskiej.

Nowe zasady biletów zostały wprowadzone 2 października. „Le Soir” donosi, że w ich wyniku belgijscy klienci nie będą mogli dochodzić swoich praw przed sądem belgijskim, a irlandzkim. Czyli w miejscu, w którym Ryanair ma swoją siedzibę.

Problemy Ryanaira
Zmiana, choć wydawałoby się niezbyt znacząca, może mieć ogromne konsekwencje. Irlandzki przewoźnik w ostatnim czasie zmaga się z serią strajków ze strony załogi pokładowej. Z tego powodu tylko w piątek 28 września linie musiały odwołać loty przeszło 30 tysiącom pasażerów.

W takich wypadkach pasażerowie mają prawo do odszkodowań, co potwierdził zresztą rzecznik KE, Enrico Brivio. Ryanair jest jednak innego zdania, większość tego typu spraw będzie zatem prawdopodobnie lądować w sądzie.

- Kto będzie dość wytrwały (i jednocześnie będzie dysponował wystarczająco zasobnym portfelem), żeby zapłacić irlandzkiemu prawnikowi i odzyskać odszkodowanie w wysokości od 250 do 400 euro – pyta „Le Soir”.

Komisja Europejska wezwała irlandzkie i europejskie organy ochrony konsumentów, by te przyjrzały się polityce, jaką Ryanair prowadzi wobec klientów. Wnioski mają być znane w ciągu dwóch tygodni.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.