Ciesz się, że masz na czym siedzieć w samolocie – można wywnioskować ze słów szefa linii Wizzair. Jego zdaniem osobie, która kupuje bilet na samolot, należy się miejsce siedzące i nic więcej – uważa József Váradi. Za wszystko inne powinien płacić dodatkowo.
W najnowszym raporcie EU-Startups.com sporo pochwał zebrała platforma GIVT, polski start-up pomagający pasażerom linii lotniczych uzyskać odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu, a także odmowy wejścia na pokład.
To skandal, że w wyniku działania lobby lotniczego ustanawia się przepisy, które nie są żadną zmianą, lecz jedynie wypaczają wyrok TK – podsumowują przedstawiciele osób mieszkających w sąsiedztwie lotnisk. Jak Polska długa i szeroka, toczą oni batalie o odszkodowania od zarządców lotnisk. Ich szanse na sukces są na tyle duże, że lotniska już straszą nadciągającą falą bankructw i naciskają na senatorów, by do tego nie dopuścili.
Centralny Port Komunikacyjny, czyli wielkie lotnisko w okolicach Baranowa to sztandarowa inwestycja firmowana przez obóz "dobrej zmiany". Wiadomo, że prace nad nią ulegną pewnemu zaburzeniu, bo z funkcji prezesa zrezygnował właśnie Jacek Bartosiak, który kierował spółką.
Pięć lat zajęło ekspertom z Airlines Reporting Corporation i Expedia Group znalezienie prawidłowości, które rządzą zakupami biletów lotniczych. Dzięki ich badaniom wiemy jednak, kiedy najlepiej zajrzeć na strony przewoźników lotniczych, by kupić jak najtaniej bilety. W niedziele.
Choć cała sprawa pozwu dla klienta, który nie zdecydował się na skorzystanie z całego biletu, na pierwszy rzut oka wygląda kuriozalnie, to linia lotnicza ma swoje argumenty. Chodzi tutaj o klienta, który chciał zaoszczędzić na cenie biletu... rezygnując z części wykupionej trasy.
Kulczykowie mają odrzutowiec za 50 mln euro, Wiśniowski samolot i śmigłowiec, Solorz pływa 25-metrowym jachtem. Naprawdę bogaci Polacy wcale nie kupują sobie luksusowych samochodów – wolą o wiele droższe środki transportu.
Batalia w sądzie trwała kilka lat, ale wreszcie doczekała się finału. Tanie linie lotnicze Wizz Air domagały się odszkodowania od pasażera, który – nie mogąc skorzystać z toalety – wysikał się w tylnej części samolotu. Sąd stanął po stronie pasażera.
Kolejna linia lotnicza zmienia zasady naliczania opłat za bagaż. Cena biletu może wzrosnąć o kilkanaście euro. Do tego linie robią się coraz bardziej kreatywne w wymyślaniu nowych opłat. Czy to koniec taniego latania? Branża straszy kolejnymi opłatami i namawia... by spakować się w małą walizkę.
Na brudnozieloną, spienioną i śmierdzącą chemikaliami wodę w Potoku Olszanickim mieszkańcy Olszanicy skarżyli się od miesięcy. Choć inspektorzy WIOŚ już w kwietniu wykryli, że do rzeczki wpadają substancje pochodzące z krakowskiego lotniska w Balicach, dopiero teraz sprawa może się zakończyć. Władze portu twierdzą, że zawinił jeden pracownik i obiecują poprawę. Za swoje działanie dostały też mandat - "całe" 500 zł.
Trzy Boeingi 737 na potrzeby najważniejszych osób w państwie kosztowały łącznie 2,5 miliarda złotych. Pierwszy jest u nas już ponad rok i nikogo nie przewiózł, bo żaden wojskowy pilot nie ma odpowiednich umiejętności i uprawnień. Rząd będzie więc dalej dzierżawił maszyny od LOT-u.
Po spektakularnym październikowym strajku oraz rozpoczętych w listopadzie negocjacjach płacowych, przestaliśmy słyszeć o sporze między pracownikami a szefami PLL LOT. Jak się jednak okazuje, negocjacje zakończyły się impasem. LOT nie chce rozdzielić podwyżek tak, jak chcą tego związkowcy. Ci jednak mówią, że nie chcą strajku.
W maju Porty Lotnicze podpisały umowę na ponad 700 mln złotych na wynajem powierzchni na lotnisku. Umowa miała być pilotowana przez CBA pod kątem przejrzystości wyboru najemcy. Okazuje się, że CBA nie rozpoczęło takiej procedury. A PPL oskarżana jest o ustawienie przetargu.
Po spektakularnym październikowym strajku oraz rozpoczętych w listopadzie negocjacjach płacowych, przestaliśmy słyszeć o sporze między pracownikami a szefami PLL LOT. Wkrótce zapanowała cisza – i najwyraźniej nie przypadkiem, bowiem upływa właśnie termin, jaki wyznaczyły sobie strony sporu, a o jakichkolwiek ustaleniach kończących konflikt nic nie wiadomo.
Dodatkowe 50 milionów złotych kosztów i 20 proc. wyższe raty na leasing samolotów – takie są dla narodowego przewoźnika efekty prawa, które miało uderzyć w podmioty żyjące z podatkowych machinacji. Co ciekawe – LOT dostał po kieszeni, bo chciał być uczciwy.
Planujesz lecieć dziś do Włoch? Z powodu strajku pracowników kontroli lotów możesz liczyć się z opóźnieniem lub odwołaniem swojego lotu.
Lato 2019 roku ma obfitować w nowe możliwości podróży. Już dziś działające u nas linie i lotniska zapowiadają prawdziwy wysyp nowych tras w najróżniejszych kierunkach. Sprawdź, gdzie możesz polecieć za kilka miesięcy.
Choć do publikacji raportu komisji śledczej ds. Amber Gold zostało kilka miesięcy, przed jej członkami może się jeszcze przewinąć kilka osób. Wśród nich także tajemniczy „wysoki rangą urzędnik publiczny”, który w programie „Alarm” w TVP stwierdził, że były premier Donald Tusk „namawiał go do OLT Express”. W ten sposób powrócił temat linii lotniczych, które stworzono w ramach piramidy finansowej Amber Gold.
Urząd Lotnictwa Cywilnego ma potężne problemy: jak przyznają przedstawiciele ULC, około jednej trzeciej stanowisk w tej instytucji to wakaty, co dotyczy zwłaszcza inspektorów. W efekcie kontrole bezpieczeństwa samolotów pozostawiają wiele do życzenia – w mijającym roku udało się przeprowadzić zaledwie dwie na trzy zaplanowane kontrole.
Pierwsze dni stycznia mogą się okazać trudne dla osób podróżujących linią Ryanair. Jeszcze trudniejsze będą zapewne dla samego przewoźnika. Po długich negocjacjach pracownicy irlandzkiej linii zapowiedzieli, że planują protesty na 8, 10 i 13 stycznia 2019 roku.
W ostatnich dniach polskie media szeroko komentowały informacje z raportu bazującego na wynikach audytu przeprowadzonego we francuskiej armii a dotyczącego utrzymania technicznego statków powietrznych. W Polsce, najbardziej interesująca z tego raportu okazała się informacja dotycząca helikopterów Caracal, których zakup dla polskich sił zbrojnych został prawie sfinalizowany dwa lata temu.
Na Twojej eventowej mapie świata pojawił się czerwony znaczek X. Tam jest skarb – skarb w postaci konferencji, meetingu, eventu, …. (wstaw swój skarb). Decyzja w głowie: JADĘ! Oczywiście można wyjechać na konferencję/event i być Wilkiem z Wall Street – mieszkać w najdroższych hotelach, stołować się w restauracjach uhonorowanych gwiazdkami Michelin i podróżować liniami lotniczymi Emirates. Można, ale czy warto? :)
Niedaleko wojskowej bazy w brytyjskim Northolt wciąż działa pub, do którego po akcjach przychodzili lotnicy z Dywizjonu 303. I stara się kultywować pamięć o polskich pilotach.
Wyjaśnianie okoliczności niedawnej tragedii Airbusa niemieckich tanich linii lotniczych Germanwings odbywa się w o wiele poważniejszej atmosferze, niż trwające od pięciu lat badanie przyczyn katastrofy rządowego Tupolewa 154 M nr 101, w której zginęło 96 przedstawicieli polityczno-wojskowej elity Rzeczpospolitej z urzędującym prezydentem na czele. Jest mi przykro. Nie tylko dlatego, że moje Państwo dalej się kompromituje.
Ciesz się, że masz na czym siedzieć w samolocie – można wywnioskować ze słów szefa linii Wizzair. Jego zdaniem osobie, która kupuje bilet na samolot, należy się miejsce siedzące i nic więcej – uważa József Váradi. Za wszystko inne powinien płacić dodatkowo.
W najnowszym raporcie EU-Startups.com sporo pochwał zebrała platforma GIVT, polski start-up pomagający pasażerom linii lotniczych uzyskać odszkodowania w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu, a także odmowy wejścia na pokład.
To skandal, że w wyniku działania lobby lotniczego ustanawia się przepisy, które nie są żadną zmianą, lecz jedynie wypaczają wyrok TK – podsumowują przedstawiciele osób mieszkających w sąsiedztwie lotnisk. Jak Polska długa i szeroka, toczą oni batalie o odszkodowania od zarządców lotnisk. Ich szanse na sukces są na tyle duże, że lotniska już straszą nadciągającą falą bankructw i naciskają na senatorów, by do tego nie dopuścili.
Centralny Port Komunikacyjny, czyli wielkie lotnisko w okolicach Baranowa to sztandarowa inwestycja firmowana przez obóz "dobrej zmiany". Wiadomo, że prace nad nią ulegną pewnemu zaburzeniu, bo z funkcji prezesa zrezygnował właśnie Jacek Bartosiak, który kierował spółką.
Pięć lat zajęło ekspertom z Airlines Reporting Corporation i Expedia Group znalezienie prawidłowości, które rządzą zakupami biletów lotniczych. Dzięki ich badaniom wiemy jednak, kiedy najlepiej zajrzeć na strony przewoźników lotniczych, by kupić jak najtaniej bilety. W niedziele.