"Kler" może być największym kinowym hitem dekady. Film Smarzowskiego bije kolejne rekordy

Wojciech Smarzowski na prapremierze filmu "Kler".
Wojciech Smarzowski na prapremierze filmu "Kler". Fot. Łukasz Antczak / Agencja Gazeta
Według ostatnich danych, najnowszy film Wojciecha Smarzowskiego obejrzało ponad 2,5 miliona widzów. Po rekordowym weekendzie otwarcia, „Kler” będzie mieć tytuł najchętniej oglądanego filmu roku. To może być największy sukces kinowy od 1989 roku.

2 504 616 osób, z czego 772 316 widzów tylko w ostatni weekend – taką widownię przyciągnął do kin ostatni, kontrowersyjny film Wojciecha Smarzowskiego. Biorąc pod uwagę wyniki z weekendów, drugi weekend wypadł niewiele gorzej niż „weekend otwarcia”, kiedy to bilety na „Kler” kupiło 935 tysięcy osób. To z kolei był historyczny rekord w kinach po 1989 r.

Ile osób widziało "Kler"?
– Ostatni tak dobry wynik znajdziemy w 2015 roku – konstatuje „Gazeta Wyborcza” dotychczasowe wyniki. Film Smarzowskiego zobaczyło już pół miliona widzów więcej niż „Kobiety mafii”, najpopularniejszy dotychczas film tego roku. Zaledwie 500 tysięcy widzów dzieli dzieło Smarzowskiego od ubiegłorocznych „Listów do M. 3” (3,011 mln widzów).

Do pobicia pozostaną rekordy powstałe na bazie lektur szkolnych: „Quo vadis” (2001, 4,3 mln osób), „Pan Tadeusz” (1999, 6,1 mln) oraz „Ogniem i mieczem” (1999, 7,1 mln).
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.