Po zakupy nie trzeba wchodzić do sklepu. W Polsce pojawiły się lodówkomaty inPostu

inPost nie chce ograniczać się wyłącznie do Paczkomatów
inPost nie chce ograniczać się wyłącznie do Paczkomatów Cezary Aszkiełowicz / Agencja Gazeta
Lodówkomaty są gotowe do działania. Ich operator, firma inPost, ustawiła już maszyny w dwóch miastach w Polsce. Dzięki urządzeniom klienci będą mogli składać zamówienia online, a produkty spożywcze odbierać bez wchodzenia do sklepu.

Lodówkomaty to koncepcja, która czekała na urzeczywistnienie od 2015 roku. Już wtedy ta technologia znalazła się bowiem na liście projektów rekomendowanych przez NCBR do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Wtedy urządzenie istniało jednak tylko na etapie koncepcji.

Ruszają testy lodówkomatów
Teraz, po trzech latach, wchodzi na rynek. Jak dowiedziały się „Wiadomości Handlowe” inPost rozstawił już 50 lodówkomatów: 35 z nich w Warszawie i sąsiednich miejscowościach, a 15 w Krakowie. Serwis podaje, że będzie można z nich korzystać lada moment. Z jego informacji wynika, że wykorzystywaniem maszyn zainteresowane są dwie sieci handlowe, wcześniej rozmowy miały być prowadzone m.in. z Auchanem, Rossmannem i Drogerią Natura.

Jeżeli koncepcja się sprawdzi, inPost ma zamiar rozwijać ten projekt. Możliwe, że w lodówkomatach będzie można odbierać także leki. Wcześniej spółka informowała o podpisaniu umowy z Lidlem, w ramach której postawi przed punktami tej sieci Paczkomaty.

Sieć nie podała, czy zamierza wykorzystywać urządzenia do sprzedaży w niedziele niehandlowe. Wydaje się jednak, że przynajmniej w teorii, taka sytuacja jest możliwa.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.