Kasjerzy opowiedzieli, jak zmieniła się praca przez zakaz handlu. „Klienci niezadowoleni i nerwowi”

Kasjerzy zauważyli, że przez zakaz handlu w niedziele zmieniły się zachowania klientów, którzy stali się bardziej niezadowoleni i nerwowi
Kasjerzy zauważyli, że przez zakaz handlu w niedziele zmieniły się zachowania klientów, którzy stali się bardziej niezadowoleni i nerwowi Marcin Kucewicz / Agencja Gazeta
Solidarność przepytała pracowników sklepów na temat zakazu handlu w niedziele. Choć zdecydowana większość z nich jest zadowolona z wprowadzenia ustawy, to kasjerzy dostrzegają jednak zmiany warunków pracy. I to na gorsze.

Badanie przeprowadzone przez Nextmen HR Consulting na zlecenie NSZZ Solidarność jest oskarżane o stronniczość, bo dotyczyło wyłącznie osób, które pracowały w sklepach jeszcze przed wejściem w życie ustawy o zakazie handlu w niedziele. Nie zostały w nim wykorzystane opinie pracowników, którzy w dni niehandlowe normalnie pracują, jak np. obsługi stacji benzynowych albo aptek.

Ankietowani zostali zapytani m.in. o to, jak zmieniła się ich praca po wejściu zakazu. 70 proc. mężczyzn i 68 proc. kobiet stwierdziło, że w dni poprzedzające niehandlowe niedziele wyraźnie zwiększają się kolejki do kas. Nic dziwnego, że 4 na 10 kasjerów odnotowało, że klienci stają się „bardziej niezadowoleni i nerwowi” - cytują wyniki badania „Wiadomości Handlowe”.

40 proc. kasjerów mówi też o zwiększeniu tempa pracy w dni poprzedzające wolne niedziele. Zmian pod tym względem nie zauważyła połowa badanych.

Co kasjerzy robią w wolne niedziele?
Wbrew obawom socjologów, wieszczących, że Polacy wolne dni będą spędzać przed telewizorem, kasjerzy deklarują, że więcej czasu spędzają na aktywnym wypoczynku (40 proc.), a więcej niż co czwarty rozwija w tym czasie swoje zainteresowania (choć to ogólne sformułowanie z oglądaniem TV się w zasadzie nie kłóci). Podobnie deklaracje we wcześniejszym badaniu składali także klienci sklepów.


Rozszerzenie niehandlowych niedziel do 3 w miesiącu w 2019 roku i do wszystkich od 2020 (zakłada to przegłosowana na początku roku ustawa) popiera 80 proc. ankietowanych. Badanie zostało przeprowadzone wśród pracowników kilkunastu sieci handlowych – sklepów wielkopowierzchniowych, dyskontów i butików w centrach handlowych.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.