Roślinne hot dogi z Ikei biją rekordy popularności. Ludzie zjedli już milion sztuk

W samej Europie zjedzono już 1 mln wegetariańskich hot dogów
W samej Europie zjedzono już 1 mln wegetariańskich hot dogów mat. pras.
Wystarczyły dwa miesiące, by sprzedaż wegańskich hot dogów z Ikei sięgnęła 1 miliona sztuk – to dane tylko z europejskich sklepów tej sieci. Wydaje się, że szwedzki koncern ma kolejny hit. Do tej pory status kultowych osiągnęły bajecznie tanie i smaczne hot dogi tradycyjne oraz klopsiki, również dostępne w wersji roślinnej.

Hot-dogi to jeden z największych hitów szwedzkiej sieci meblowej. Rocznie sprzedaje się ich ok. 100 milionów. W Polsce wegetariańskie hot dogi pojawiły się na początku sierpnia. Kosztują 2 złote, tyle co zwykły hot-dog z dodatkami (czyli z ogórkiem i posypką ze smażonej cebuli).

Składniki wegeparówki to: jarmuż, czerwona soczewica, komosa ryżowa, cebula, marchew, ziemniaki oraz przyprawy (imbir, kurkuma, sól i pieprz). Wegetariańskie hot-dogi w Ikei są sprzedawane tylko w wersji ze słodko-pikantną musztardą, marynowaną czerwoną kapustą oraz prażoną cebulką.

Coraz więcej roślinnego jedzenia
Chrupiąca cebulka ma ponoć przypominać pękającą pod naciskiem zębów tradycyjną parówkę. Nowa oferta jest częścią wysiłków Ikei zmierzających do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Podczas ich produkcji powstaje 7 razy mniej CO2, niż w przypadku tradycyjnych hot dogów.


Firma po raz pierwszy postawiła pokarm roślinny w 2015 roku, wprowadzając wegetariańską wersję słynnych klopsików. Obecnie stanowią one 15 proc. ogólnej sprzedaży klopsików firmy.

Wegetariańskie hot dogi trafiły na początku września do USA. Według ostrożnych szacunków mniej więcej co dziesiąty kupowany tam hot dog jest zrobiony z roślin.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.