George Clooney pogrążył włoską legendę. Kultowa firma na skraju bankructwa

Producent słynnych kawiarek na krawędzi bankructwa
Producent słynnych kawiarek na krawędzi bankructwa Fot. waferboard/ http://bit.ly/1Jksdo0 / CC-BY
Miliony osób na całym świecie jeszcze z zamkniętymi oczami napełniają kawiarkę wodą, dosypują kawy i stawiają na kuchence. Zaskakujący jest fakt, że wynalazca i producent ciśnieniowych kafetierek do parzenia kawy stoi na krawędzi bankructwa.

Kawiarki, zwane też kafetierkami, niedługo mogą zniknąć z rynku - donosi serwis thelocal.it. To genialne i proste urządzenie wymyślił w latach 30 ubiegłego wieku Alfonso Bialetti.

Od tamtej pory firma wypuściła ich na rynek ponad 105 milionów sztuk. Kawiarki są niedrogie, nieskomplikowane, mogą służyć latami.

Kawiarki zostały opatentowane w 1933 roku, miały też niebagatelny wpływ na nastroje społeczne. Włoska gospodarka borykała się wtedy z kryzysem, a kawiarki pozwalały na oszczędność – każdy mógł wypić świetną i tanią kawę w domu, zamiast wychodzić do kawiarni.

Aktor jest skuteczny
Niestety dla firmy Bialetti wiele osób uznało, że to zbyt proste urządzenie i zaufało producentom elektrycznych ekspresów kapsułkowych, wypromowanych przez reklamy z udziałem George'a Clooney'a.

Prawie wiekowa włoska firma stanęła na skraju bankructwa, mierzy się obecnie z potężnym długiem wynoszącym prawie 70 milionów euro. Włochom jest też nie w smak, że w ich kraju po długich bojach otwarto pierwszego Starbucksa.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Bartłomiej BaranowskiBartłomiej Baranowski

Ponad roku temu polscy widzowie mogli zobaczyć, jak wygląda proces wydawania gry przez małe niezależne studio. Film dokumentalny „Wszystko z nami w porządku” ukazuje trud tworzenia produkcji „Lichtspeer”. O grach i o filmie porozmawiałem z twórcami gry oraz reżyserem filmu.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.