George Clooney pogrążył włoską legendę. Kultowa firma na skraju bankructwa

Producent słynnych kawiarek na krawędzi bankructwa
Producent słynnych kawiarek na krawędzi bankructwa Fot. waferboard/ http://bit.ly/1Jksdo0 / CC-BY
Miliony osób na całym świecie jeszcze z zamkniętymi oczami napełniają kawiarkę wodą, dosypują kawy i stawiają na kuchence. Zaskakujący jest fakt, że wynalazca i producent ciśnieniowych kafetierek do parzenia kawy stoi na krawędzi bankructwa.


Kawiarki, zwane też kafetierkami, niedługo mogą zniknąć z rynku - donosi serwis thelocal.it. To genialne i proste urządzenie wymyślił w latach 30 ubiegłego wieku Alfonso Bialetti.

Od tamtej pory firma wypuściła ich na rynek ponad 105 milionów sztuk. Kawiarki są niedrogie, nieskomplikowane, mogą służyć latami.

Kawiarki zostały opatentowane w 1933 roku, miały też niebagatelny wpływ na nastroje społeczne. Włoska gospodarka borykała się wtedy z kryzysem, a kawiarki pozwalały na oszczędność – każdy mógł wypić świetną i tanią kawę w domu, zamiast wychodzić do kawiarni.

Aktor jest skuteczny
Niestety dla firmy Bialetti wiele osób uznało, że to zbyt proste urządzenie i zaufało producentom elektrycznych ekspresów kapsułkowych, wypromowanych przez reklamy z udziałem George'a Clooney'a.

Prawie wiekowa włoska firma stanęła na skraju bankructwa, mierzy się obecnie z potężnym długiem wynoszącym prawie 70 milionów euro. Włochom jest też nie w smak, że w ich kraju po długich bojach otwarto pierwszego Starbucksa.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.