Na nauce też można zarabiać. Oni uczą polskich naukowców, jak prowadzić biznes

Z kariery naukowej można stworzyć intratny biznes. Fundacja Inventity uczy jak to zrobić.
Z kariery naukowej można stworzyć intratny biznes. Fundacja Inventity uczy jak to zrobić. 123rf.com
Na pracy naukowej można zarabiać – mówi Wojciech Szapiel, prezes Fundacji Inventity, która w przyszłym tygodniu w Warszawie organizuje dla polskich naukowców i przedsiębiorców bezpłatne warsztaty z zakresu komercjalizacji nauki.

Przedsiębiorczy naukowcy
Podczas Growing Pains School Tech Innovation Week '18, które odbędzie się w dniach 13-16 listopada 2018 r. w Warszawie, polscy naukowcy dowiedzą się m.in., jak z kariery naukowej stworzyć własny biznes, a swoje pomysły naukowe przekształcić w opłacalne projekty.

– Chcemy nauczyć polskich naukowców bycia przedsiębiorczymi, zachęcić polskie środowisko naukowe do tego, aby myślało o swojej pracy naukowej w kategorii przydatności i opłacalności projektów. By wiedziało, że na pracy naukowej można zarabiać – mówi Szapiel.

Program tygodnia komercjalizacji
W ramach wydarzenia zaplanowano nie tylko bezpłatne warsztaty dla naukowców, które poprowadzą eksperci Fundacji Inventity, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz IBM. Podczas tygodnia komercjalizacji nauki odbędzie się także premierowy pokaz serii filmów poświęconych różnym aspektom komercjalizacji.


Organizatorzy mają również w planach całodniową debatę w formie okrągłego stołu, podczas której wypowiedzą się m.in. reprezentanci Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz przedstawiciele Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiego Funduszu Rozwoju i Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zapisów na bezpłatne seminaria można dokonywać do 12 listopada pod tym adresem.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.