IKEA w 30 sekund zniszczyła konkurencję. Ten spot będzie hitem nadchodzących świąt

Ikea pokazała swój spot świąteczny na Święta Bożego Narodzenia w 2018 roku
Ikea pokazała swój spot świąteczny na Święta Bożego Narodzenia w 2018 roku youtube.com/Ikea Polska
Nieco ponad 30 sekund – tyle wystarczyło Ikei do pozamiatania konkurencji w tegorocznej bitwie o najfajniejszy spot świąteczny. Szwedzki producent przenosi nas w nim do świata w klimacie Wesa Andersona.

Święta Bożego Narodzenia to w pierwszym rzędzie uczta dla ducha, ich oprawa jest jednak nie mniej ważna – przypomina nam jakby w swoim nowym spocie Ikea. Wysmakowane kadry przypominają nieco filmy Wesa Andersona i przenoszą nas w inny, bajkowy świat. Przy okazji, średnio subtelnie, reklamując kolejne elementy zastawy stołowej.

Mimo dość barokowego charakteru stylizacje zaprojektowane przez Elwirę Rutkowską powstały w zaledwie 9 dni. O wyborze projektantki zadecydowało jej zamiłowanie do przepychu i kolorów w każdym odcieniu.
Magia świątecznych reklam
Święta Bożego Narodzenia to szczególnie gorący okres dla branży marketingowej. Marki co roku prześcigają się w pomysłach na stworzenie najbardziej przemawiającej do wyobraźni czy poruszającej historii, która zaskarbi im przychylność klientów.

Dwa lata temu viralem stał się spot Allegro. Historia starszego pana, uczącego się angielskiego, by porozumieć się z wnuczką, chwyciła za serca widzów nie tylko polskiego internetu. Dostrzegły go też zagraniczne media – o reklamie napisały m.in. Independent, Time czy Daily Mail.


Świąteczne zestawienie najlepszych reklam z całego świata zrobił również nasz bloger Bartłomiej Foszer. Wśród jego faworytów znalazły się spoty sieci John Lewis, H&M, Sainsbury, Marks&Spencer oraz Allegro.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.