Presja popłaca, rząd się ugiął. Podwyżki podatku od leków dla zwierząt nie będzie

Stawka VAT na leki weterynaryjne jednak nie wzrośnie - deklaruje Ministerstwo Finansów.
Stawka VAT na leki weterynaryjne jednak nie wzrośnie - deklaruje Ministerstwo Finansów. Fot. Jakub Ociepa / Agencja Gazeta
Stawka VAT na leki dla zwierząt pozostanie na niższym poziomie 8 proc. – zadeklarował wiceminister finansów Filip Świtała w rozmowie z PAP. Decyzja to efekt społecznego oburzenia i rwetesu, jaki wspólnymi siłami podniosły media, celebryci i internauci.

Kontrowersyjny pomysł Ministerstwa Finansów na drastyczny skok stawek VAT na leki weterynaryjne, o którym informowaliśmy w INNPoland.pl, został wykreślony z projektu ustawy.

Resort finansów rezygnuje z pomysłu
O decyzji resortu poinformował wiceminister Świtała oraz rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Paweł Jurek na swoim Twitterze.


Przypomnijmy - chodziło o planowaną od 2020 r. podwyżkę stawki podatku VAT na leki weterynaryjne. W nowelizacji planowano zwiększenie podatku z 8 proc. do aż 23 proc. Wyższe ceny dotknęłyby nie tylko właścicieli zwierząt domowych, ale również przemysłowców, co mogłoby się odbić na cenach mięsa i wyrobów mlecznych.

Wspólnymi siłami
Nowa wysokość VAT boleśnie uderzyłaby również w instytucje zajmujące się zwierzętami. W rozmowie z INNPoland.pl pracownicy schronisk przyznali, że byłby to dosłowny cios w bezdomne zwierzęta, których i tak trudny los znacznie by się pogorszył.

Jednak obywatelska inicjatywa, jaką wspólnie wykazali się internauci, media oraz wpływowe osoby, m.in. Marcin Dorociński i Karolina Korwin-Piotrowska, przyniosła spektakularne efekty. Choć na razie obietnica wykreślenia propozycji wzrostu VAT w ustawie jest tylko deklaracją wiceministra Świtały, można spodziewać się, że w obliczu tak ważnej społecznie sprawy, resort się nie wycofa.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.